Podle oznámení Toyoty se celosvětové prodeje hybridního modelu Toyota Prius přehouply přes magickou hranici jednoho milionu vozů. Toyota Prius tak jen potvrzuje pověst doposud bezkonkurenčně nejúspěšnějšího hybridního vozu, který pro pohon používá benzinový motor spolu s elektromotorem.
Konkrétní hranice prodaných vozů dosáhla ke konci dubna 2008 počtu jednoho milionu a dvaceti osmi tisíc.
Model Prius se úspěšně prodává ve více než 40 zemích světa. Převážná většina modelů se ale neprodává v Evropě - ta je zastoupena v daném počtu zhruba jednou desetinou, tedy jedním stem tisíc vozů. Nejúspěšnějším evropským trhem pak je zřejmě Velká Británie, kde se prodalo 23893 vozů. Přesto prodeje stále rostou - letošní hodnoty jsou ve srovnání se stejným obdobím loňského roku o 7,1 procent vyšší.
Podle dat, platných ke konci dubna letošního roku, se Toyota odvažuje k tvrzení, že díky vozům Toyota Prius se podařilo snížit celosvětové emise oxidu uhličitého (který je považován za jednu z hlavních příčin globálního oteplování) o přibližně 4,5 milionu tun. Tento předpoklad vychází ze srovnání průměrné spotřeby modelu Prius a benzinových vozů stejné třídy a s podobnými dynamickými a užitnými vlastnostmi.
Model Prius se poprvé představil veřejnosti v Japonsku v roce 1997 a jeho prodej v Evropě, Severní Americe a na dalších trzích začal v roce 2000. V roce 2005 začala Toyota vyrábět model Prius i v zahraničí, konkrétně v čínském městě Changchun. Počet trhů, na kterých se vůz prodává, se má i nadále rozšiřovat - v polovině roku 2009 by se například měl začít prodávat v Jižní Korei.
V roce 2003 se představila druhá generace modelu Prius, vybavená inovovaným systémem pohonu Toyota Hybrid System II,který se vyznačuje vyšším výkonem i ještě větší ohleduplností k životnímu prostředí.
Jako potvrzení závazku k ochraně životního prostředí se Toyota zavázala propagovat a popularizovat hybridní technologii právě pomocí modelu Prius. Navíc Toyota slibuje, že roční prodeje vozů s hybridním pohonem by měly dosáhnout 1 milionu vozů co nejdříve po roce 2010.
Zdroj: Toyota Motor Corporation
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.