Sraz Lotusů na Hockenheimu

Jaroslav Vehrle, 21. května 2008, 15:45 Google+

Nadšenci britské značky Lotus zavítali cíleně na závodní okruh Hockenheimring, kde uspořádali oficiální setkání. Dominantně se účastnili mezinárodně organizované seskupení Club Lotus Germany a Club Lotus Austria, ale i jednotlivci z dalších zemí, jako třeba ze Švýcarska nebo Anglie.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Lotus

Lotus | foto: www.auto-news / Jaroslav Vehrle

Sdílejte článek

Chapmanův duch se vznášel na krásnou atmosférou ortodoxních milovníků jeho značky, která stále připomíná slavnou éru ve formuli 1. Vlastníci i obdivovatelé vzájemně diskutovali a s radostí prožívali hromadnou sešlost sportovních vozů stejné značky ke které je poutá stejné srdce. Četné zastoupení měli vozy Elise v tradičně křiklavých barvách včetně verze gabrio, ale slušela jim také černá barva. Zároveň tuto velkolepou událost navštívila i jediná Češka Romana Trmatová, která obdivuje jak sportovní vozy, tak i F1. Z vybrané nabídky ji zaujal zejména Lotus Elise v černé barvě. Tato půvabná dáma se též osobně setkala se synem Colina Chapmana i některými bývalými pracovníky Team Lotus.

Extrémní křiklavost je na typu Elise typická více než u jiných sportovních vozů a nutno dodat, že jim opravdu sluší. To lze třeba konstatovat i o barvách, které bychom si u jiných sporťáků dokázali těžko představit, například signální zelená.

Kromě novodobých typů Elise a Exige byla zastoupena i klasická řada Esprit a to jak ve starších verzích, tak i v novějších. Poslední nová verze, která byla též použita v amerických filmech Pretty woman nebo Základní instinkt se v současné době sice již nevyrábí, ale připravuje se jejich pokračovatel.

Nechyběl ani starší typ Europe, který ještě dnes působí velmi impozantně a tvarově lze těžko uvěřit, že jde již o 40 let starý model. Navíc v černé barvě s konturami JPS dodával ten správný image spjatý s F1. Geniální Colin Chapman nebyl jen věhlasný konstruktér a šéf týmu, ale marketingový mág, který předběhl dobu v mnoha směrech.

Naopak relativně novodobou zajímavostí byl Lotus 340R, který byl vyráběn před 6 lety a byl opět na pomezí futuristických tvarů, čímž typicky udržuje dlouholetý standard. Označení 340 se odvolává na poměr síly a váhy, protože ačkoliv má motor pouze 170 koňských sil, tak hmotnost vozu je půl tuny, čímž síla skutečně pracuje v ekvivalentu 340 koňských sil.

Bonusem víkendového setkání byla účast všech vozů Lotus na překonání zápisu do Guinessovy knihy rekordů. Šlo o rekord, který představoval největší možný počet sportovních cestovních vozů na trati. Po právu jim to všem při jízdě opravdu slušelo.

Každý návštěvník mohl nasát nádhernou atmosféru v blízkosti reálných Lotusů, které není možné vidět běžným způsobem na silnicích, neboť nejde o rozšířené auto a tudíž je jeho zahlédnutí v běžném provozu téměř vzácností. Obdobně průběh setkání Lotusů i samotná jízda krasavců zanechaly neopakovatelné dojmy.

Pro příznivce značky Lotus a zejména pro jejich vlastníky zmiňujeme, že již existuje i oficiální Lotus Club CZ, který též vyvíjí zajímavé aktivity včetně srazů. Případní zájemci o bližší informace mohou kontaktovat klub přes adresu: fanclubf1@seznam.cz.

 

Vytisknout

Diskuze: Sraz Lotusů na Hockenheimu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen představil 8. generaci své ikony Golf

Golf vládne prodejům v Evropě. V Německu drtivě

Škoda Slavia v emocionální karosářské verzi spider je sedmým žákovským vozem automobilky

Prototypy a zkušební vozy bude vyrábět Škoda v novém supermoderním centru

Toyota GR010 Hybrid

Toyota přestavuje nový prototyp pro závod 24 hodin v Le Mans

Hyundai představuje vylepšený model KONA Electric pro nový modelový rok

Green NCAP vyhlásil nejekologičtější auta roku 2020 napříč všemi druhy pohonu

Volkswagen představil 8. generaci své ikony Golf

Volkswagen na ni vsadil vše. Po loňském průšvihu se tváří spokojeně

Škoda Octavia RS, kde RS znamená Rallye Sport a navazuje na závodní prototypy značky

Škoda posedmé v řadě prodala víc než milion aut ročně, koronaviru navzdory

Fotomontáž

Zábavné „víkendovky za babku“ 1.díl – zadokolky do 100 tisíc

Škoda Auto spouští výhodnou nabídku zimního příslušenství

Katem je -10 °C. Vážný stav hlásí baterie i v létě, ale poznáte to?

Škoda představila Enyaq iV, svje první čistě elektrické SUV

Rodiny i firmy v Česku. Ne a ne kupovat auta, která mají

Škoda Kushaq je nové SUV určené pro indický trh

Nové SUV Škody se jmenuje Kushaq. V Česku ale na prodej nebude

Fotokoláž

Který ojetý kombík do 200 tisíc je nejlepší?

Penthouse CX

Penthouse CX Dubicamper, nejrychlejší obytný vůz své doby, ve kterém nic nechybělo

Stellantis vznikla fúzí Fiat Chrysler Automobiles NV (FCA) a Peugeot SA (PSA)

Fúze FCA a PSA schválena. 15 značek bude nově ovládat Stellantis

ZNAČKA DS  JE PARTNEREM MÓDNÍ NÁVRHÁŘKY NATALI RUDEN

DS otevřelo v Česku nové zastoupení

Volkswagen Beetle

Chybělo málo a vše bylo jinak. Co má společného britský major a slavný "Brouk"?

reklama

Doporučujeme

A3

Audi A3 TDI clubsport quattro

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Katem je -10 °C. Vážný stav hlásí baterie i v létě, ale poznáte to?

  2. Škoda posedmé v řadě prodala víc než milion aut ročně, koronaviru navzdory

  3. Green NCAP vyhlásil nejekologičtější auta roku 2020 napříč všemi druhy pohonu

  4. Golf vládne prodejům v Evropě. V Německu drtivě

  5. Volkswagen na ni vsadil vše. Po loňském průšvihu se tváří spokojeně

  6. Prototypy a zkušební vozy bude vyrábět Škoda v novém supermoderním centru

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud