O které bezpečnostní prvky přesně jde? U kamionů půjde o systémy, které hlídají zda vůz neopustil jízdní pruh a speciální přídavné nouzové brzdy.
Co se běžných aut týče, těm přibude povinně do výbavy ESP či jeden z jeho klonů, tak jak si jej automobilka nazve, a systém monitorující tlak v pneumatikách.
Další direktiva bude směřovat k výrobcům pneumatik a bude určovat jejich valivý odpor, s ohledem na produkci CO2 co možná nejnižší, a hlučnost, též minimální.
Těžko říct co a jak. V dnešní době jsou povinnými součástmi nových vozů například ABS a pásy pro každého pasažéra, tedy věci, o kterých se v době jejich zavedení také hodně diskutovalo, dneska je ale bereme jako vcelku samozřejmou věc.
Dá se tedy počítat s tím, že oba tyto systémy také „zlidoví“. Ostatně jejich části na každém voze jsou, minimálně ESP využívá některých snímačů ABS.
Systém sledování tlaku v pneumatikách funguje na jiném principu než by mnohý z nás čekal, v kolech nejsou zabudovány snímače tlaku, ale auto počítá zda se všechna kola otáčí stejně rychle. Pokud se nějaké kolo točí rychleji, je menší a tudíž pravděpodobně prázdné a auto to signalizuje.