Další bezpečnostní prvky možná budou povinně obsahovat všechna auta prodávaná v zemích evropské sedmadvacítky. Rozhodla o tom Evropská komise a podstoupila tento návrh Evropskému parlamentu. Rozhodovat se bude již brzy.
O které bezpečnostní prvky přesně jde? U kamionů půjde o systémy, které hlídají zda vůz neopustil jízdní pruh a speciální přídavné nouzové brzdy.
Co se běžných aut týče, těm přibude povinně do výbavy ESP či jeden z jeho klonů, tak jak si jej automobilka nazve, a systém monitorující tlak v pneumatikách.
Další direktiva bude směřovat k výrobcům pneumatik a bude určovat jejich valivý odpor, s ohledem na produkci CO2 co možná nejnižší, a hlučnost, též minimální.
Těžko říct co a jak. V dnešní době jsou povinnými součástmi nových vozů například ABS a pásy pro každého pasažéra, tedy věci, o kterých se v době jejich zavedení také hodně diskutovalo, dneska je ale bereme jako vcelku samozřejmou věc.
Dá se tedy počítat s tím, že oba tyto systémy také „zlidoví“. Ostatně jejich části na každém voze jsou, minimálně ESP využívá některých snímačů ABS.
Systém sledování tlaku v pneumatikách funguje na jiném principu než by mnohý z nás čekal, v kolech nejsou zabudovány snímače tlaku, ale auto počítá zda se všechna kola otáčí stejně rychle. Pokud se nějaké kolo točí rychleji, je menší a tudíž pravděpodobně prázdné a auto to signalizuje.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.