EU bude jednat o povinném nasazení ESP

Marek Litzman, 21. května 2008, 10:20 Google+

Další bezpečnostní prvky možná budou povinně obsahovat všechna auta prodávaná v zemích evropské sedmadvacítky. Rozhodla o tom Evropská komise a podstoupila tento návrh Evropskému parlamentu. Rozhodovat se bude již brzy.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
ilustrační foto

ilustrační foto | foto: Archiv AutoRoad.cz

Sdílejte článek

O které bezpečnostní prvky přesně jde? U kamionů půjde o systémy, které hlídají zda vůz neopustil jízdní pruh a speciální přídavné nouzové brzdy.

Co se běžných aut týče, těm přibude povinně do výbavy ESP či jeden z jeho klonů, tak jak si jej automobilka nazve, a systém monitorující tlak v pneumatikách.

Další direktiva bude směřovat k výrobcům pneumatik a bude určovat jejich valivý odpor, s ohledem na produkci CO2 co možná nejnižší, a hlučnost, též minimální.

Těžko říct co a jak. V dnešní době jsou povinnými součástmi nových vozů například ABS a pásy pro každého pasažéra, tedy věci, o kterých se v době jejich zavedení také hodně diskutovalo, dneska je ale bereme jako vcelku samozřejmou věc.

Dá se tedy počítat s tím, že oba tyto systémy také „zlidoví“. Ostatně jejich části na každém voze jsou, minimálně ESP využívá některých snímačů ABS.

Systém sledování tlaku v pneumatikách funguje na jiném principu než by mnohý z nás čekal, v kolech nejsou zabudovány snímače tlaku, ale auto počítá zda se všechna kola otáčí stejně rychle. Pokud se nějaké kolo točí rychleji, je menší a tudíž pravděpodobně prázdné a auto to signalizuje.

Vytisknout

Diskuze: EU bude jednat o povinném nasazení ESP

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Avensis

Test: Toyota Avensis – blíže k Evropě

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud