Možná v něm nemůžete převážet pračku, ale v každém vás neuvěřitelným způsobem chytí za srdce. Kdo nebo co? Inu nový MINI Cooper S Clubman od známého tunera AC Schnitzer. Již ve jméně "MINI" je vše řečeno - fyzicky není Clubman z největších vozů,
ale jeho charisma je pravděpodobně značně přitažlivější, než u jakéhokoliv jiného kombi.
AC Schnitzer navíc Clubmanu dodal další endorfiny. Vůz dostal nevý přední spoiler, který má agresivnější vzhled, a tak Cooper S Clubman nejen přitahuje pohledy, ale rovněž budí náležitý respekt. Co se týká jízdní dynamiky, neměl by ani Clubman být v zatáčkách podceňován. A to zvláště v případě, kdy je podvozek upraven a od AC Schnitzer dostane kit pružin, či jde dokonce o kompletní závodní výškově nastavitelný podvozek. Pod kapotou se pak skrývá skutečně výkonný motor. Po úpravách od AC Schnitzer dává motor modelu Cooper S Clubman výkon 166 kW/226 koní, točivý moment dosahuje maximální hodnoty 285 Nm. Zbývá už jen přidat plyn a letět - ale nezapomeňte předtím důkladně upevnit vaše zavazadla!
Jako volitelnou výbavu nabízí AC Schnitzer diferenciál s omezenou svorností (maximálně 75 procent), který pomáhá lépe přenést výkon motoru na povrch silnice. Upraven byl také zvuk výfukového systému, který hraje dvojí roli - nejen že výfukové plyny roztáčí turbodmychadlo, ale dvojitá sportovní koncovka výfuku také vyluzuje hluboký zvuk, vzbuzující respekt, který odpovídá charakteru vozu.
Vůz dostal také speciálně navržená litá kola. K dispozici jsou například dvoubarevná kola Mi2 v rozměru 7,5 x 18, či kola Mi1 s klasickým vzhledem AC Schnitzer a rozměrem 7.5 x 17. Zapáleným fandům značky MINI pak neuniknou ani vhodné doplňky v interiéru. Například jse o atraktivní provedení ovládacích prvků nebo sportovní hliníkové pedály - přirozeně od AC Schnitzer.
Zdroj: AC Schnitzer
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.