Možná v něm nemůžete převážet pračku, ale v každém vás neuvěřitelným způsobem chytí za srdce. Kdo nebo co? Inu nový MINI Cooper S Clubman od známého tunera AC Schnitzer. Již ve jméně "MINI" je vše řečeno - fyzicky není Clubman z největších vozů,
ale jeho charisma je pravděpodobně značně přitažlivější, než u jakéhokoliv jiného kombi.
AC Schnitzer navíc Clubmanu dodal další endorfiny. Vůz dostal nevý přední spoiler, který má agresivnější vzhled, a tak Cooper S Clubman nejen přitahuje pohledy, ale rovněž budí náležitý respekt. Co se týká jízdní dynamiky, neměl by ani Clubman být v zatáčkách podceňován. A to zvláště v případě, kdy je podvozek upraven a od AC Schnitzer dostane kit pružin, či jde dokonce o kompletní závodní výškově nastavitelný podvozek. Pod kapotou se pak skrývá skutečně výkonný motor. Po úpravách od AC Schnitzer dává motor modelu Cooper S Clubman výkon 166 kW/226 koní, točivý moment dosahuje maximální hodnoty 285 Nm. Zbývá už jen přidat plyn a letět - ale nezapomeňte předtím důkladně upevnit vaše zavazadla!
Jako volitelnou výbavu nabízí AC Schnitzer diferenciál s omezenou svorností (maximálně 75 procent), který pomáhá lépe přenést výkon motoru na povrch silnice. Upraven byl také zvuk výfukového systému, který hraje dvojí roli - nejen že výfukové plyny roztáčí turbodmychadlo, ale dvojitá sportovní koncovka výfuku také vyluzuje hluboký zvuk, vzbuzující respekt, který odpovídá charakteru vozu.
Vůz dostal také speciálně navržená litá kola. K dispozici jsou například dvoubarevná kola Mi2 v rozměru 7,5 x 18, či kola Mi1 s klasickým vzhledem AC Schnitzer a rozměrem 7.5 x 17. Zapáleným fandům značky MINI pak neuniknou ani vhodné doplňky v interiéru. Například jse o atraktivní provedení ovládacích prvků nebo sportovní hliníkové pedály - přirozeně od AC Schnitzer.
Zdroj: AC Schnitzer
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.