Po dvou letech od přečdstavení konceptu Embolado vychází z pera návrháře Lucy Serafiniho koncept nový. V pozadí nápadu na vytvoření nového konceptu stojí pocit, že model Ferrari 430 by bylo potřeba nahradit, ale tato náhrady by měla zůstat klasickým vozem Ferrari.
Luca Serafini tedy začal blíže studovat klasické modely Ferrari, aby vstřebal jejich duch a mohl podle toho navrhnout vhodný koncept, který by oslovil široké spektrum příznivců této italské značky sportovních vozů, a přitom ukázal cestu z minulosti do budoucnosti.
Harmonie proporcí
Nový druh moderních linií pomáhá vzbuzovat starodávné emoce. To je něco, co v posledních letech bylo designové filozofii Ferrari poněkud vzdáleno. Luca Serafini se pokusil navrhnout pravověrné Ferrari. Za pomoci nástroje AliasStudioTools navrhl a následně vyrobil zmenšený model konceptu v měřítku 1:4.
Proces designu nového vozu je vždy stejný. Na počátku stojí zamyšlení, ačkoliv lépe tento krok pojmenuje anglické slovo brainstorming. Následují první skeče nového modelu, které pomohou lépe harmonizovat nejrůznější detaily. Posléze následuje fáze modelování, kdy vznikají modely jednitlivých dílů i celého vozu ve zmenšené veliskosti, a konečnou fází je výroba vlastního konceptu ve skutečné velikosti.
Mnoho lidí dokáže tento systém definovat a učit, ale jen málokdo jím dokáže skutečně projít a úspěšně nový model či koncept vyrobit od návrhu až k finálnímu vozu.
Zdroj: Luca Serafini
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?