Po dvou letech od přečdstavení konceptu Embolado vychází z pera návrháře Lucy Serafiniho koncept nový. V pozadí nápadu na vytvoření nového konceptu stojí pocit, že model Ferrari 430 by bylo potřeba nahradit, ale tato náhrady by měla zůstat klasickým vozem Ferrari.
Luca Serafini tedy začal blíže studovat klasické modely Ferrari, aby vstřebal jejich duch a mohl podle toho navrhnout vhodný koncept, který by oslovil široké spektrum příznivců této italské značky sportovních vozů, a přitom ukázal cestu z minulosti do budoucnosti.
Harmonie proporcí
Nový druh moderních linií pomáhá vzbuzovat starodávné emoce. To je něco, co v posledních letech bylo designové filozofii Ferrari poněkud vzdáleno. Luca Serafini se pokusil navrhnout pravověrné Ferrari. Za pomoci nástroje AliasStudioTools navrhl a následně vyrobil zmenšený model konceptu v měřítku 1:4.
Proces designu nového vozu je vždy stejný. Na počátku stojí zamyšlení, ačkoliv lépe tento krok pojmenuje anglické slovo brainstorming. Následují první skeče nového modelu, které pomohou lépe harmonizovat nejrůznější detaily. Posléze následuje fáze modelování, kdy vznikají modely jednitlivých dílů i celého vozu ve zmenšené veliskosti, a konečnou fází je výroba vlastního konceptu ve skutečné velikosti.
Mnoho lidí dokáže tento systém definovat a učit, ale jen málokdo jím dokáže skutečně projít a úspěšně nový model či koncept vyrobit od návrhu až k finálnímu vozu.
Zdroj: Luca Serafini
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?