Konsorcium Nissan-Renault se rozhodlo konkurovat Ratanu Tatovi v jeho plánech na výrobu nejlevnějšího auta světa. Zatímco nyní tento primát drží model Tata Nano, zanedlouho může být všechno úplně jinak.
Aliance Nissanu a Renaultu se pro tento účel spojila s automobilkou Bajaj, která se specializuje na výrobu skútrů a lehkých užitkových vozidel pro nenáročné trhy Asie a Afriky.
Nový model je zatím jen na papíře a tam se jmenuje ULC (ultra low cost). Přijít na trh by měl až roku 2011 a to už bude mít Tata pěkně vybudované jméno.
Zacílení je jasné – trh v Indii, kde se bude malé autíčko i vyrábět. Předpokládaná produkce je 400 tisíc kusů ročně a cena by se měla držet kolem Nana, tedy asi 2500 dolarů, což při dnešním supervýhodném kursu dělá asi 40 tisíc korun.
V tomto segmentu se jistě budou dít věci. Otázkou je kolik automobilek bude schopno jít s cenou takto nízko a vyrábět levná auta v dostatečných sériích. Zisk z takovýchto vozidel jistě nebude velký a o to větší musí být objem výroby. Trh má své limity, ale nemám pochyb o tom, že manažeři z Renaultu si to umí spočítat..
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.