Konsorcium Nissan-Renault se rozhodlo konkurovat Ratanu Tatovi v jeho plánech na výrobu nejlevnějšího auta světa. Zatímco nyní tento primát drží model Tata Nano, zanedlouho může být všechno úplně jinak.
Aliance Nissanu a Renaultu se pro tento účel spojila s automobilkou Bajaj, která se specializuje na výrobu skútrů a lehkých užitkových vozidel pro nenáročné trhy Asie a Afriky.
Nový model je zatím jen na papíře a tam se jmenuje ULC (ultra low cost). Přijít na trh by měl až roku 2011 a to už bude mít Tata pěkně vybudované jméno.
Zacílení je jasné – trh v Indii, kde se bude malé autíčko i vyrábět. Předpokládaná produkce je 400 tisíc kusů ročně a cena by se měla držet kolem Nana, tedy asi 2500 dolarů, což při dnešním supervýhodném kursu dělá asi 40 tisíc korun.
V tomto segmentu se jistě budou dít věci. Otázkou je kolik automobilek bude schopno jít s cenou takto nízko a vyrábět levná auta v dostatečných sériích. Zisk z takovýchto vozidel jistě nebude velký a o to větší musí být objem výroby. Trh má své limity, ale nemám pochyb o tom, že manažeři z Renaultu si to umí spočítat..
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.