„Na tohle auto jsem čekal několik let. Hned jak se objevily první fotky R8 jsem hltal všechny novinky a od začátku jsem věděl: Audi R8 musím mít,“ neskrýval nadšení Leoš Mareš, když z rukou vedoucího Divize Audi Petra Neústupného přebíral klíče od nového Audi R8 v oslnivě bílé barvě.
Hvězda X-Faxtoru a Superstar, jeden z nejžádanějších moderátorů je svou vášní pro nejrychlejší vozy proslulý. Už před lety se zamiloval do legendárního Audi TT Coupé, takže svou dnešní volbu považuje za logické vyústění sympatií ke značce se čtyřmi kruhy ve znaku. „Stejně jako v roce 2000, kdy jsem se stal majitelem Audi TT Coupé, i u nového Audi R8 to byla láska na první pohled,“ říká Leoš Mareš. „Er-osmička mě doslova uchvátila svým úžasným designem. LED diody v předních světlometech jasně odlišují Audi od ostatních vozů“, prozrazuje populární moderátor.
„Supersport jsem si pořídil v bílé barvě, která Audi R8 strašně sluší. Mě se bílá líbí už hodně dlouho a o atraktivnosti této barvy se mi již léta daří přesvědčovat i spoustu mých známých a přátel. To, že nyní se tato barva stává velice módní záležitostí, mě proto vůbec nepřekvapuje,“ doplňuje Leoš Mareš.
Audi R8 jako první model Audi s motorem umístěným uprostřed kombinuje dlouholeté zkušenosti ingolstadtské automobilky z motoristického sportu s úchvatným designem a technologickým know-how nejvyšší úrovně. Vysokootáčkový podélně umístěný osmiválec V8 FSI o výkonu 309 kW (420 k) pohání všechna čtyři kola prostřednictvím systému quattro a ve spojení s ultralehkou hliníkovou karoserií vystavěnou na prostorovém hliníkovém rámu Audi Space Frame je zárukou zcela výjimečné dynamiky Audi R8: zrychlení z nuly na 100 km/h za 4,6 s a nejvyšší rychlosti 301 km/h. Nejvyšší točivý moment 430 Nm je k dispozici v rozmezí 4300 - 6000 min-1, v širokém pásmu 3500 - 7600 min-1 neklesá pod 90 procent této hodnoty.
Model Audi R8 krátce po svém uvedení na světový trh již posbíral i řadu ocenění: Kromě hlavní výhry časopisu TopGear „Auto roku 2007“, obdržel tento „vůz snů“ i řadu dalších cen. Britským magazínem Autocar byl oceněn jako nejlépe ovladatelný a také jako nejrychlejší vůz roku 2007. Německý časopis Autobild mu udělil titul „Sportovní vůz roku“ a podobně získal i cenu „Auto Trophy 2007“ v kategorii sportovních vozů od časopisu Auto Zeitung. Od magazínu Playboy obdržel titul „Vůz roku 2008“ a asociace Automobile Journalists Association of Canada (AJAC) udělila R8 dvě ceny, titul nejlepšího prestižního vozu a „nejobdivovanějšího“ vozu roku 2008. Dva tituly dostal i od amerického časopisu Automobile Magazine, který jej jmenoval vozem roku a (nejlepší) konstrukcí roku. Tisková zpráva Audi ČR
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).