Technologie BMW nazvaná EfficientDynamics se ukazuje být nadmíru efektivní. Je založena na poměrně jednoduchém šetření energie. Zjednodušeně jde napsat, že maximum spotřebičů v autě je elektrických včetně třeba posilovače.
Energie pro tyto spotřebiče není získávána stále – jak je běžné – ale útržkovitě. Při akceleraci se totiž odpojí alternátor a na kola je možné přenést více síly nezatížené výrobou elektřiny. Naopak při brzdění se auto snaží maximum energie využít pro výrobu proudu, který ukládá.
Výsledkem je spotřeba, která spadne o znatelné desetiny. Když se vše spojí s vylepšenou aerodynamikou, která inteligentně uzavírá přívod k chladiči a tím snižuje odpor, technologií Auto start stop (vypínání motoru na semaforech), indikací co nejekonomičtejšího řazení a nízkoodporovými pneumatikami, jde spotřeba dolů i o litr.
Příkladem budiž BMW 3, které již dnes dosahuje skvělých emisí 123 g CO2/km tedy 4,7 litru/100 km. Automobilka oznámila, že tím snižování nekončí a hodlá svůj manažerský sedan zařadit mezi prestižní skupinu aut s emisemi CO2 nižšími než 120 g/km.
My toto snažení kvitujeme jen a jen kladně a pro ostatní automobilky vzkazuji – BMW tuto technologii dodává bez příplatku.