Automobilky se snaží využívat všemožných moderních technologií pro snížení emisí na úroveň, kterou si žádá Evropská unie. Nutno říct, že BMW je v tomto snažení velmi daleko a jeho výsledky jsou nadmíru dobré.
Technologie BMW nazvaná EfficientDynamics se ukazuje být nadmíru efektivní. Je založena na poměrně jednoduchém šetření energie. Zjednodušeně jde napsat, že maximum spotřebičů v autě je elektrických včetně třeba posilovače.
Energie pro tyto spotřebiče není získávána stále – jak je běžné – ale útržkovitě. Při akceleraci se totiž odpojí alternátor a na kola je možné přenést více síly nezatížené výrobou elektřiny. Naopak při brzdění se auto snaží maximum energie využít pro výrobu proudu, který ukládá.
Výsledkem je spotřeba, která spadne o znatelné desetiny. Když se vše spojí s vylepšenou aerodynamikou, která inteligentně uzavírá přívod k chladiči a tím snižuje odpor, technologií Auto start stop (vypínání motoru na semaforech), indikací co nejekonomičtejšího řazení a nízkoodporovými pneumatikami, jde spotřeba dolů i o litr.
Příkladem budiž BMW 3, které již dnes dosahuje skvělých emisí 123 g CO2/km tedy 4,7 litru/100 km. Automobilka oznámila, že tím snižování nekončí a hodlá svůj manažerský sedan zařadit mezi prestižní skupinu aut s emisemi CO2 nižšími než 120 g/km.
My toto snažení kvitujeme jen a jen kladně a pro ostatní automobilky vzkazuji – BMW tuto technologii dodává bez příplatku.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.