BMW snižuje emise, nabídne ultračistou trojku

Marek Litzman, 12. května 2008, 11:55 Google+

Automobilky se snaží využívat všemožných moderních technologií pro snížení emisí na úroveň, kterou si žádá Evropská unie. Nutno říct, že BMW je v tomto snažení velmi daleko a jeho výsledky jsou nadmíru dobré.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
3

3 | foto: AuTec Group

Sdílejte článek

Technologie BMW nazvaná EfficientDynamics se ukazuje být nadmíru efektivní. Je založena na poměrně jednoduchém šetření energie. Zjednodušeně jde napsat, že maximum spotřebičů v autě je elektrických včetně třeba posilovače.

Energie pro tyto spotřebiče není získávána stále – jak je běžné – ale útržkovitě. Při akceleraci se totiž odpojí alternátor a na kola je možné přenést více síly nezatížené výrobou elektřiny. Naopak při brzdění se auto snaží maximum energie využít pro výrobu proudu, který ukládá.

Výsledkem je spotřeba, která spadne o znatelné desetiny. Když se vše spojí s vylepšenou aerodynamikou, která inteligentně uzavírá přívod k chladiči a tím snižuje odpor, technologií Auto start stop (vypínání motoru na semaforech), indikací co nejekonomičtejšího řazení a nízkoodporovými pneumatikami, jde spotřeba dolů i o litr.

Příkladem budiž BMW 3, které již dnes dosahuje skvělých emisí 123 g CO2/km tedy 4,7 litru/100 km. Automobilka oznámila, že tím snižování nekončí a hodlá svůj manažerský sedan zařadit mezi prestižní skupinu aut s emisemi CO2 nižšími než 120 g/km.

My toto snažení kvitujeme jen a jen kladně a pro ostatní automobilky vzkazuji – BMW tuto technologii dodává bez příplatku.

Vytisknout

Diskuze: BMW snižuje emise, nabídne ultračistou trojku

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

R8

Leoš Mareš si splnil sen - má Audi R8!

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud