Automobilky se snaží využívat všemožných moderních technologií pro snížení emisí na úroveň, kterou si žádá Evropská unie. Nutno říct, že BMW je v tomto snažení velmi daleko a jeho výsledky jsou nadmíru dobré.
Technologie BMW nazvaná EfficientDynamics se ukazuje být nadmíru efektivní. Je založena na poměrně jednoduchém šetření energie. Zjednodušeně jde napsat, že maximum spotřebičů v autě je elektrických včetně třeba posilovače.
Energie pro tyto spotřebiče není získávána stále – jak je běžné – ale útržkovitě. Při akceleraci se totiž odpojí alternátor a na kola je možné přenést více síly nezatížené výrobou elektřiny. Naopak při brzdění se auto snaží maximum energie využít pro výrobu proudu, který ukládá.
Výsledkem je spotřeba, která spadne o znatelné desetiny. Když se vše spojí s vylepšenou aerodynamikou, která inteligentně uzavírá přívod k chladiči a tím snižuje odpor, technologií Auto start stop (vypínání motoru na semaforech), indikací co nejekonomičtejšího řazení a nízkoodporovými pneumatikami, jde spotřeba dolů i o litr.
Příkladem budiž BMW 3, které již dnes dosahuje skvělých emisí 123 g CO2/km tedy 4,7 litru/100 km. Automobilka oznámila, že tím snižování nekončí a hodlá svůj manažerský sedan zařadit mezi prestižní skupinu aut s emisemi CO2 nižšími než 120 g/km.
My toto snažení kvitujeme jen a jen kladně a pro ostatní automobilky vzkazuji – BMW tuto technologii dodává bez příplatku.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).