Velmi výkonný Passat R36 kombi bude k dostání s vynikající pohonnou jednotkou, která disponuje výkonem 300 koní a na 100 km/h se dostane za míň než 6 vteřin!
Jak již bylo napsáno, tak výkon tohoto super výkonného Passatu je 300 koňských sil. O toto se postará šestiválcový motor o objemu 3,6 litru. Převodovka je šestistupňová a náhon je na všechny 4 kola (4MOTION – označení Passatů s pohonem 4x4). Zrychlení z 0 na 100 km/h dosáhne „čtyřkolka“ za necelých 6 sekund. Maximální rychlost byla upravena jak u sedanu, tak u kombíku omezovačem na hodnotu 250 km/h. Aluminiová kola jsou 18ti (dle přání zákazníka i 19ti palcová) palcová s modrými pístky kotoučových brzd a světlá výška podvozku byla snížena o 20 mm oproti klasickému modelu. Přední spoiler je rozdělen do tří nasávacích otvorů, které jsou olemovány chromovým paketem a tento dodává společně s bi-xenonovými světly vzhled masky, kterému uprostřed dominuje velký znak Volkswagenu. Zádi dominují chromové koncovky výfuku. Změny se dotkly i interiéru. Nová sedadla ve sportovním duchu mají zvýšené bočnice pro klidnější držení těla při sportovní jízdě. Chrom se podepsal také na řadící páce, pedálech a ukazatelích rychlosti a otáček aby bylo poznat, že je R36 ve sportovním kabátě. Cena R36 začíná na 980 000,- Kč a potencionální majitelé si mohou vybírat ze čtyř barev: stříbrná, černá, modrá a šedá.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.