Koncovka výfuku a nebo laďák?

Martin Juřička, 10. května 2008, 11:06 Google+

S příchodem léta se stále více majitelů snaží vylepšit svého miláčka nejrůznějšími doplňky ve stylu tuningu. Jedním z nich je laďený výfuk a nebo okrasná koncovka výfuku.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Magnaflow

Magnaflow | foto: www.magnaflow.com

Sdílejte článek

Dalo by se říct, že při trošce fantazie se dá „natunit“ snad každé auto. Doplňků je v dnešní době taková spousta, že to je někdy až ke škodě věci z kolika si člověk musí vybírat a po půlhodině strávené na internetu se už v nabízeném sortimentu začne ztrácet. Laděné výfuky a koncovky nejsou výjimkou. Internet nabízí nepřeberné množství, tvarů, barev a cenového rozmezí jak výfuků tak koncovek. Co je a co není dobré se vám pokusíme nastínit v následujících řádcích.

Co je vlastně výfuk a jak funguje? Výfukový systém slouží ke snižování hluku, který motor vytváří při spalování paliva a následnému odvodu spalin, ale také zabraňuje pronikání toxických plynů do vozu i do ovzduší a měl by přispívat k maximálnímu výkonu motoru při minimální spotřebě paliva. Výfuková soustava se skládá ze 2 až 4 částí, záleží na typu auta, které jsou do sebe vzájemně spojeny. Poslední část je koncovka s tlumičem, který snižuje akustickou emisi do okolí. Tato může být značně upravena dle požadavku toho kdo chce zvuk u vozidla náležitě upravit. Výhodou je i to, že se u nás neřeší hlasitost laděných výfuků a v podstatě můžete jezdit s čímkoliv co na auto namontujete. Jediné co vás limituje je to aby jste sami vydrželi uvnitř vozu. Průměrně laděný výfuk se pohybuje v ceně od dvou tisíc a více. Záleží na náročnosti konstrukce, materiálu, výrobci ale také vzhledu a povrchové úpravě, která je nerezová. Takto vybavené auto potom vydává sportovní zvuk a pokud jde akustická emise motoru skrz výfuk v symbióze s natuněným vozem, pak se za ním každý rád ohlédne.

Předně rozdíl mezi koncovkou výfuku a laděným výfukem je značný. Koncovka je pouze poslední díl, který je na konci tlumiče výfukového systému a nemá na zvuk vycházející z výfukového systému téměř žádný vliv. Cena těchto koncovek je také nižší než laděných výfuků. Tvary a provedení jsou také velmi pestré a každý kdo uvažuje o přidání koncovky k výfukovému systému internetová nabídka pořádně zahltí. Kdo se rozhodne pro koupi koncovky, tak je určitě lepší investovat o pár korun více a koupit kvalitní nerezovou koncovku z masivního materiálu. Koncovka sice není laďák a nedodá autu akustickou kulisu jízdy ale dodá hezký vzhled a je v řádu kolem tisíce korun u kvalitnějšího provedení, v řádech stokorun ty obyčejnější.

Montáž laďáku nebo koncovky je lepší nechat na specialistech nebo firmách, které se zabývají tuningem. Navaření koncovky je otázkou stokorun ale někdy je potřeba vyřezat do zadního nárazníku přesný otvor dle tvaru koncovky. Obzvlášť pokud je koncovka elipsovitého tvaru, tak je dobré tyto úkony zručnějšího charakteru nechat na odbornících. Pokud se do toho pustíte sami je nutné mít na toto řádné vybavení ale i takoví, kteří toto zvládnou jsou mezi námi (máme na mysli zlaté české ručičky ?).

Ať už koncovka nebo laďák, můžete počítat s tím, že pokud je poslední část výfukového systému s designem vašeho automobilu, budete vzbuzovat pozornost ve smyslu krásy tuningu. Poslední radou je totiž to, že si takovou parádu musíte opečovávat a taky se o ni starat. Pokud necháte koncovku napospas občasné myčce a prachu ze silnice za nějakou dobu vám lesk chromu sleze a z koncovky bude jenom černá trubka, která trčí z pod vozu. Proto radíme koncovku pravidelně umývat a sem tam ošetřit nějakou leštěnkou pro chromové povrchy aby konec vašeho vozu vydržel co nejdéle čistý a hezký.
Vytisknout

Diskuze: Koncovka výfuku a nebo laďák?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

Škoda Superb Combi IV

TEST Škoda Superb Combi L&K 2,0 TDI 142 kW 4x4 – vrchol nabídky, stojí za to ?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – život ve městě a elektrický provoz

Subaru Outback

TEST Subaru Outback Geyser – unikátní kříženec kombíku, offroadu a prémiovky

reklama

Doporučujeme

Mondeo Titanium X Sport

Sportovní tvář Fordu Mondeo

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud