Každý muž zůstává ve skrytu duše malým klukem, který si rád hraje s autíčky. Koneckonců - právě proto existuje tolik automobilových nadšenců. Rozdíl je jen v tom, že malí kluci si hrají s malými modely, velcí kluci s opravdovými auty ...
Honda však myslí na všechny, malé i velké. A proto teď oznamuje, že bude vyrábět model Honda Racer, model v měřítku 1:64, a to ve spolupráci s vydavatelstvím Hot Wheels. Model byl navržen pobočkou Honda R&D Americas, Inc., která sídlí ve městě Torrance. Model od Hondy byl také, spolu s modely dalších pěti výrobců, vybrán vydavatelstvím Hot Wheel v soutěži, která oslavuje čtyřicáté výročí jeho založení. Model Honda Racer se začíná prodávat od května letošního roku.
Klíčovým prvkem designu modelu je skutečnost, že celý tvar tvoří písmeno "H" - značku Hondy. Exteriér vychází z dvou oddělených prostor pro řidiče a navigátora - konceptu, použitého u závodního vozu ze šedesátých let minulého století.
Mezi pilotem a navigátorem je umístěn motor Honda V-10 VTEC, a pokud bychom převedli model do skutečné velikosti, měl by každý válec zdvihový objem neuvěřitelné 2 litry.
Technické specifikace Honda Racer Konfigurace: motor umístěný uprostřed, pohon zadních kol Počet sedaček: 2 Délka x šířka x výška (cm): 7,0 x 3,0 x 2,2 Hmotnost: 40 gramů Karoserie/rám: kov/plast Pohon: Gravitace a dětská představivost Motor: Kovový Honda V-10 (teoreticky) Rozvod: DOHC VTEC, čtyři ventily na válec (teoreticky) Zdvihový objem: 20 litrů (teoreticky) Podvozek: Pevná přední i zadní náprava Pneumatiky: Tvrdý plast s nízkým valivým odporem
Zdroj: Honda
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.