Koncept Motive Switch

Jan Fiala, 10. května 2008, 12:50 Google+

Znáte společnost Motive Industries? Pravděpodobně ne, stejně jako drtivá většina lidí, kteří se zajímají o automobilový průmysl. Přesto právě tato společnost přichází se zajímavým konceptem vozu s hybridním pohonem, protože věří, že odvětví osobní dopravy projde co nevidět překotným vývojem.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Switch

Switch | foto: Motive Industries

Sdílejte článek

Vývoj má zajistit udržení stávajících standardů života a životního stylu, ale přitom maximálně snížit naši na energii, a to především na energii získávané z fosilních paliv. K dosažení tohoto cíle je potřeba se přeorientovat i na používání šetrnějších osobních automobilů a podle přesvědčení Motive Industries také na malovýrobu pomocí špičkových technologií.

Výhodou takovéhoto vývoje mají být individualistické vozy, kterým bude k pohonu postačovat jen zlomek energie, potřebné k pohonu běžných vozů se spalovacím motorem. Vývoj má jednoduše posunout hranice možností, a tedy nejen dosáhnout toho, cop se dnes zdá nemožné, ale učinit z toho dokonce pravděpodobný směr vývoje.

Má k tomu sloužit i soutěž X-Prize, které se účastní společnosti z oboru automobilové a veřejné dopravy, a cílem Motive Industries v tétoé spoutěži je demonstrovat své schopnosti na poli automobilového designu a výroby. Motive Industries věří v potřebu inovace a odůvodnitelnosti veškerého vývoje a používání ekologicky citlivých materiálů a výrobních metod.

Dnes si představíme koncept Motive Switch, což je hybridní elektromobil typu Battery Exchange Hybrid Electric Vehicle (BEHEV). Koncept kombinuje přitažlivost sportovního vozu s univerzálností a použitelností, požadovanou od automobilu pro každodenní jízdy. Koncepr využívá koncepce interiéru 2+2, karoserie je z vrstvených struktur a je tvarována do dynamických a svalnatých křivek.

Specifikace:

- čtyřmístný automobil střední třídy
- typ pohonu BEHEV - Battery Exchange Hybrid Electric Vehicle- možnost dobíjení z běžné elektrické sítě
- modulární struktura šasi z kompozitních materiálů, hliníku a oceli
- nízkohmotnostní panely karoserie vyrobené z biokompozitních materiálů
- pohon všech kol
- regenerace energie při brzdění, kontrola trakce
- hmotnost 816 kilogramů

Tento hybrid bude vybaven malým dieselovým nebo motocyklovým benzinovým motorem pro pohon zadní nápravy, a existuje také možnost osazení vozu miniturbínou. Struktura z překryvných kompozitů zajišťuje dostatečnou tuhost vozu při zachování jeho nízké hmotnosti.

Zdroj: Motive Industries

Vytisknout

Diskuze: Koncept Motive Switch

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Magnaflow

Koncovka výfuku a nebo laďák?

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud