Znáte společnost Motive Industries? Pravděpodobně ne, stejně jako drtivá většina lidí, kteří se zajímají o automobilový průmysl. Přesto právě tato společnost přichází se zajímavým konceptem vozu s hybridním pohonem, protože věří, že odvětví osobní dopravy projde co nevidět překotným vývojem.
Vývoj má zajistit udržení stávajících standardů života a životního stylu, ale přitom maximálně snížit naši na energii, a to především na energii získávané z fosilních paliv. K dosažení tohoto cíle je potřeba se přeorientovat i na používání šetrnějších osobních automobilů a podle přesvědčení Motive Industries také na malovýrobu pomocí špičkových technologií.
Výhodou takovéhoto vývoje mají být individualistické vozy, kterým bude k pohonu postačovat jen zlomek energie, potřebné k pohonu běžných vozů se spalovacím motorem. Vývoj má jednoduše posunout hranice možností, a tedy nejen dosáhnout toho, cop se dnes zdá nemožné, ale učinit z toho dokonce pravděpodobný směr vývoje.
Má k tomu sloužit i soutěž X-Prize, které se účastní společnosti z oboru automobilové a veřejné dopravy, a cílem Motive Industries v tétoé spoutěži je demonstrovat své schopnosti na poli automobilového designu a výroby. Motive Industries věří v potřebu inovace a odůvodnitelnosti veškerého vývoje a používání ekologicky citlivých materiálů a výrobních metod.
Dnes si představíme koncept Motive Switch, což je hybridní elektromobil typu Battery Exchange Hybrid Electric Vehicle (BEHEV). Koncept kombinuje přitažlivost sportovního vozu s univerzálností a použitelností, požadovanou od automobilu pro každodenní jízdy. Koncepr využívá koncepce interiéru 2+2, karoserie je z vrstvených struktur a je tvarována do dynamických a svalnatých křivek.
Specifikace:
- čtyřmístný automobil střední třídy - typ pohonu BEHEV - Battery Exchange Hybrid Electric Vehicle- možnost dobíjení z běžné elektrické sítě - modulární struktura šasi z kompozitních materiálů, hliníku a oceli - nízkohmotnostní panely karoserie vyrobené z biokompozitních materiálů - pohon všech kol - regenerace energie při brzdění, kontrola trakce - hmotnost 816 kilogramů
Tento hybrid bude vybaven malým dieselovým nebo motocyklovým benzinovým motorem pro pohon zadní nápravy, a existuje také možnost osazení vozu miniturbínou. Struktura z překryvných kompozitů zajišťuje dostatečnou tuhost vozu při zachování jeho nízké hmotnosti.
Zdroj: Motive Industries
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.