Znáte společnost Motive Industries? Pravděpodobně ne, stejně jako drtivá většina lidí, kteří se zajímají o automobilový průmysl. Přesto právě tato společnost přichází se zajímavým konceptem vozu s hybridním pohonem, protože věří, že odvětví osobní dopravy projde co nevidět překotným vývojem.
Vývoj má zajistit udržení stávajících standardů života a životního stylu, ale přitom maximálně snížit naši na energii, a to především na energii získávané z fosilních paliv. K dosažení tohoto cíle je potřeba se přeorientovat i na používání šetrnějších osobních automobilů a podle přesvědčení Motive Industries také na malovýrobu pomocí špičkových technologií.
Výhodou takovéhoto vývoje mají být individualistické vozy, kterým bude k pohonu postačovat jen zlomek energie, potřebné k pohonu běžných vozů se spalovacím motorem. Vývoj má jednoduše posunout hranice možností, a tedy nejen dosáhnout toho, cop se dnes zdá nemožné, ale učinit z toho dokonce pravděpodobný směr vývoje.
Má k tomu sloužit i soutěž X-Prize, které se účastní společnosti z oboru automobilové a veřejné dopravy, a cílem Motive Industries v tétoé spoutěži je demonstrovat své schopnosti na poli automobilového designu a výroby. Motive Industries věří v potřebu inovace a odůvodnitelnosti veškerého vývoje a používání ekologicky citlivých materiálů a výrobních metod.
Dnes si představíme koncept Motive Switch, což je hybridní elektromobil typu Battery Exchange Hybrid Electric Vehicle (BEHEV). Koncept kombinuje přitažlivost sportovního vozu s univerzálností a použitelností, požadovanou od automobilu pro každodenní jízdy. Koncepr využívá koncepce interiéru 2+2, karoserie je z vrstvených struktur a je tvarována do dynamických a svalnatých křivek.
Specifikace:
- čtyřmístný automobil střední třídy - typ pohonu BEHEV - Battery Exchange Hybrid Electric Vehicle- možnost dobíjení z běžné elektrické sítě - modulární struktura šasi z kompozitních materiálů, hliníku a oceli - nízkohmotnostní panely karoserie vyrobené z biokompozitních materiálů - pohon všech kol - regenerace energie při brzdění, kontrola trakce - hmotnost 816 kilogramů
Tento hybrid bude vybaven malým dieselovým nebo motocyklovým benzinovým motorem pro pohon zadní nápravy, a existuje také možnost osazení vozu miniturbínou. Struktura z překryvných kompozitů zajišťuje dostatečnou tuhost vozu při zachování jeho nízké hmotnosti.
Zdroj: Motive Industries
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.