Obvykle se HAMANN Motorsport zaměřuje na tuningové úpravy vozů BMW nebo zakázkový tuning luxusních drahých vozů. Tentokrát si však technici společnosti, sídlící v německém Laupheimu, vzali do parády Auto roku 2008, malý Fiat 500, jehož redakční test jsme nedávno přinesli.
Specialisté od HAMANNa se do úprav Fiatu 500 pustili se sobě vlastním entusiasmem a obrovskou chuté a z malého autíčka retro stylu udělali především vizuálněji sportovnější vůz. Především si nelze nepovšimnout nádherných kol z lehkých slitin o průměru 17 palců a také vlajkového vzoru na karoserii - obojí podtrhuje závodní charakter malého italského vozu. Výměnou výfukového potrubí za sportovní výfukový systém HAMANN získal Fiat 500 s benzinovým motorem o objemu 1,4 litru silnější a hlubší zvuk, a i to působí sportovně akustickým dojmem. Výkonových úprav se pak dočkala dieselová verze Fiatu 500, tuningové pružiny s progresivním účinkem a nově vyvinutý brzdový systém pro závodní vzhled a lkepší jízdní vlastnosti jsou určeny pro všechny verze.
Design kol HM sportivo I má trendy vzhled a i díky kolům disponuje vůz perfektní ovladatelností. Ráfky kol jsou pětipaprskové matně černé, ale vnější obruba je vyleštěna do diamantového lesku.Kola mají rozměr 7,0 x 17. HAMANN doporučuje na ráfky obout pneumatiky o rozměru 195/40 ZR17 nebo 215/35 ZR 17 od svěho technologického partnera, společnosti Hankook. Kompletní sady kol lze objednat za ceny od 1420 euro.
HAMANN nabízí také kit pro snížení světlé výšky vozu, která dále zlepšuje jeho ovladatelnost a zajišťuje snížení těžiště vozu díky čtyřem progresivně vinutým pružinám o nemalých 30 mm.
Speciálně pro benzinovou motorizaci o objemu 1,4 litru vyvinul HAMANN sportovní výfukový systém, jehož nejmarkantnějším přínosem je vzrušující hluboký zvuk. Systém se sestává z výfukového tlumiče (za cenu 390 euro), dvojité koncovky z leštěné oceli (o průměru 70 mm), a předního tlumiče s metalickým katalyzátorem a navazujícím sportovnímvýfukovým svodem. Všechny díly lze objednat samostatně. Také pro tento model vyvinul HAMANN sportovní brzdový systém pro zlepšení brzdných vlastností a lepší odolnosti proti vadnutí. Sada brzdového systému se skládá ze dvou vrtaných větraných brzdových kotoučů o rozměru 280 x 28 mm na přední nápravě, do kterých se zakusují čtyřpístkové rudé pevné brzdiče. Pro zadní nápravu jsou připraveny plné kotouče o průměru 240 mm.
Zlepšení výkonových parametrů nabízí HAMANN za 699 euro exkluzivně pro diáeselovou variantu Fiatu 500 s motorem 1,3 Multijet 16V. Po přeprogramování řídící jednotky motoru dává výkon namísto původních 55 kW výkon 66 kW (90 koní) ve 4000 otáčkách, vzrostl ale především točivý moment motoru na hodnotu 230 Nm v 1750 otáčkách (sériové provedení 145 Nm v 1500 otáčkách).
Třešničkou na dortu jsou pak hliníkové pedály a nožní opěrka s nápisem HAMANN a vyleptaným logem HAMANN sportive - to je jediný stylový prvek, který oživuje interiér a dodává Fiatu 500 skutečně sportovní nádech.
Zdroj: Hamann Motorsport
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.