Jaké motory jsou nejlepší pro rok 2008?

Marek Litzman, 9. května 2008, 07:03 Google+

Jako každý rok, i letos se vyhlašovaly různé soutěže a mezi nimi proběhla i anketa o nejlepší motor roku a to hned s několika kategoriemi.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
BMW

BMW | foto: BMW Group

Sdílejte článek

Letošní soutěž tradičně okupuje automobilka BMW, která vyhrála celých 6 ze 12 kategorií, ačkoliv jeden z motorů pochází „jen“ z kooperace s koncernem PSA. Druhým v pořadí je koncern Volkswagen, který je korunován ve dvou kategoriích a to s motory 1,4 TSI a 2,0 TFSI a na stejném stupínku stojí i Toyota a to s motory 1,5 Hybrid Synergy Drive a 1,0 z Toyoty Aygo, který pod kapotu montuje i Peugeot do modelu 107 a Citroen do C1. Nově jej využívá i Subaru Justy.

Po jedné výhře si odnáší Porsche za 3,6 Turbo z modelu 911 Turbo a to v prestižní kategorii vysoce výkonného motoru a Subaru 2,5 turbo, který známe téměř ze všech modelů Subaru.

Nejlepší motor roku 2008
BMW 3-litre Twin-Turbo (135, 335, X6)

Nejlepší nový motor roku 2008
BMW 2litr Diesel Twin-Turbo (123d)

Ekologický motor
Toyota 1,5litr Hybrid Synergy Drive (Prius)

Vysoce výkonný motor
Porsche 3,6litr Turbo (911 Turbo, 911 GT2)

pod 1 litr
Toyota litr (Aygo, Yaris, Peugeot 107, Citroën C1, Subaru Justy)

1 – 1,4 litru
Volkswagen 1,4litr TSI Twincharger (Golf, Touran, Tiguan, Jetta)

1,4 – 1,8 litru
BMW-PSA 1,6litr Turbo (MINI Cooper S, Clubman, Peugeot 207, 308)

1,8 – 2 litru
Volkswagen/Audi 2litr Turbo (A3, A4 Cabrio, A6, TT, Eos, Jetta, Golf GTi, Seat Altea, Leon, Skoda Octavia)

2 – 2,5 litru
Subaru 2,5litr Turbo (Forester, Impreza, Outback, Legacy)

2,5 – 3 litry
BMW 3litr Twin-Turbo (135, 335, X6)

3 – 4 litry
BMW 4litr V8 (M3)

nad 4 litry
BMW 5litr V10 (M5, M6)

Vytisknout

Diskuze: Jaké motory jsou nejlepší pro rok 2008?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Bridgestone

Nedohuštěné pneumatiky neprospívají prostředí

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud