Jako každý rok, i letos se vyhlašovaly různé soutěže a mezi nimi proběhla i anketa o nejlepší motor roku a to hned s několika kategoriemi.
Letošní soutěž tradičně okupuje automobilka BMW, která vyhrála celých 6 ze 12 kategorií, ačkoliv jeden z motorů pochází „jen“ z kooperace s koncernem PSA. Druhým v pořadí je koncern Volkswagen, který je korunován ve dvou kategoriích a to s motory 1,4 TSI a 2,0 TFSI a na stejném stupínku stojí i Toyota a to s motory 1,5 Hybrid Synergy Drive a 1,0 z Toyoty Aygo, který pod kapotu montuje i Peugeot do modelu 107 a Citroen do C1. Nově jej využívá i Subaru Justy.
Po jedné výhře si odnáší Porsche za 3,6 Turbo z modelu 911 Turbo a to v prestižní kategorii vysoce výkonného motoru a Subaru 2,5 turbo, který známe téměř ze všech modelů Subaru.
Nejlepší motor roku 2008 BMW 3-litre Twin-Turbo (135, 335, X6)
Nejlepší nový motor roku 2008 BMW 2litr Diesel Twin-Turbo (123d)
Ekologický motor Toyota 1,5litr Hybrid Synergy Drive (Prius)
Vysoce výkonný motor Porsche 3,6litr Turbo (911 Turbo, 911 GT2)
pod 1 litr Toyota litr (Aygo, Yaris, Peugeot 107, Citroën C1, Subaru Justy)
1 – 1,4 litru Volkswagen 1,4litr TSI Twincharger (Golf, Touran, Tiguan, Jetta)
1,4 – 1,8 litru BMW-PSA 1,6litr Turbo (MINI Cooper S, Clubman, Peugeot 207, 308)
1,8 – 2 litru Volkswagen/Audi 2litr Turbo (A3, A4 Cabrio, A6, TT, Eos, Jetta, Golf GTi, Seat Altea, Leon, Skoda Octavia)
2 – 2,5 litru Subaru 2,5litr Turbo (Forester, Impreza, Outback, Legacy)
2,5 – 3 litry BMW 3litr Twin-Turbo (135, 335, X6)
3 – 4 litry BMW 4litr V8 (M3)
nad 4 litry BMW 5litr V10 (M5, M6)
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.