Nejnovější platforma koncernu Volkswagen pro malá auta bude mít krom klasického uspořádání s náhonem na přední nápravu i možnost připojení zadní nápravy. Tuto informaci přineslo Automotive News Europe.
Novou platformu budou využívat malé vozy koncernu, v nejbližší době tedy Volkswagen Polo a Seat Ibiza. Jde o podvozek s kódovým názvem PQ25, který využívá i Škoda Fabia, u ní se ale s využitím pohonu všech kol nepočítá. Snad i proto byla verze Scout představena jako klasická dvoukolka a dle našich informací by se do výroby nemělo nic měnit.
Pohon všech kol dostane Polo ve své verzi Cross, což je totéž jako Fabia Scout. Druhým připravovaným vozem s nutností náhonu na všechna kola je Audi A1.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.