Nový Ford Fiesta, který se začne prodávat až za několik týdnů, vystrkuje drápky. Ford nyní zveřejnil několik podrobností o superúsporném modelu EcoNetic, který bude přímo útočit na Volkswagen Polo BlueMotion, Škodu Fabii Greenline nebo Renault Clio eko2.
Dle Fordu se podaří emise oxidu uhličitého stlačit pod magickou hladinu 100 g/km a to o jeden gram. Jde tedy o stejnou hodnotu jako u Volkswagenu a o chlup vyšší hodnotu než u Fabie, která má 110 gramů.
Zatím nevíme který motor se pod kapotou objeví, nebude ale překvapením, bude-li to 1,4 nebo 1,6 Duratorq, které se objevují i v současném modelu.
Změny budou klasické, trochu pozměněná aerodynamika, delší odstupňování a nízkoodporové pneumatiky, to je správný recept. A já si neodpustím tradiční zvolání, proč to nejde už v základu?
Doplněno: Podle nejnovějších vyjádření Fordu půjde o upravený motor 1,6 Duratorq.