Ekologii skloňujeme ve všech pádech a stejně tak i automobilky. Ford se hodlá zapojit do společnosti těch nejúspornějších sériově vyráběných vozů se svojí sérií EkoNetic. Zařadí se tak k Volkswagenu nebo Renaultu.
Nový Ford Fiesta, který se začne prodávat až za několik týdnů, vystrkuje drápky. Ford nyní zveřejnil několik podrobností o superúsporném modelu EcoNetic, který bude přímo útočit na Volkswagen Polo BlueMotion, Škodu Fabii Greenline nebo Renault Clio eko2.
Dle Fordu se podaří emise oxidu uhličitého stlačit pod magickou hladinu 100 g/km a to o jeden gram. Jde tedy o stejnou hodnotu jako u Volkswagenu a o chlup vyšší hodnotu než u Fabie, která má 110 gramů.
Zatím nevíme který motor se pod kapotou objeví, nebude ale překvapením, bude-li to 1,4 nebo 1,6 Duratorq, které se objevují i v současném modelu.
Změny budou klasické, trochu pozměněná aerodynamika, delší odstupňování a nízkoodporové pneumatiky, to je správný recept. A já si neodpustím tradiční zvolání, proč to nejde už v základu?
Doplněno: Podle nejnovějších vyjádření Fordu půjde o upravený motor 1,6 Duratorq.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.