Ekologii skloňujeme ve všech pádech a stejně tak i automobilky. Ford se hodlá zapojit do společnosti těch nejúspornějších sériově vyráběných vozů se svojí sérií EkoNetic. Zařadí se tak k Volkswagenu nebo Renaultu.
Nový Ford Fiesta, který se začne prodávat až za několik týdnů, vystrkuje drápky. Ford nyní zveřejnil několik podrobností o superúsporném modelu EcoNetic, který bude přímo útočit na Volkswagen Polo BlueMotion, Škodu Fabii Greenline nebo Renault Clio eko2.
Dle Fordu se podaří emise oxidu uhličitého stlačit pod magickou hladinu 100 g/km a to o jeden gram. Jde tedy o stejnou hodnotu jako u Volkswagenu a o chlup vyšší hodnotu než u Fabie, která má 110 gramů.
Zatím nevíme který motor se pod kapotou objeví, nebude ale překvapením, bude-li to 1,4 nebo 1,6 Duratorq, které se objevují i v současném modelu.
Změny budou klasické, trochu pozměněná aerodynamika, delší odstupňování a nízkoodporové pneumatiky, to je správný recept. A já si neodpustím tradiční zvolání, proč to nejde už v základu?
Doplněno: Podle nejnovějších vyjádření Fordu půjde o upravený motor 1,6 Duratorq.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.