Učňovský tým Bentley Motors získal speciální cenu "Spirit of Greenpower", a to za výkon jimi navrženého vozu v soutěži Greenpower Corporate Challenge, která se uskutečnila na závodním okruhu v Goodwoodu.
Podle pravidel soutěže učňovský tým Bentley navrhl a vyrobil vůz, poháněný elektromotorem. Vůz se bude současně účastnit i závodů elektromobilů série "F24+". Výsledek snahy týmu je vůz Bentley Greenpower Continental DC, který je poháněn stejnostměrným motorem s napětím 24 voltů, který je napájen dvěma dvanáctivoltovými bateriemi. Vůz je navržen tak, aby byl co nejlehčí a nejúčinnější. Jde o jednosedadlový model s karoserií z uhlíkových vláken a pneumatikami, vyznačujícími se nízkým valivým odporem.
Greenpower je série, určená pro mladé návrháře a technology. Do letošního ročníku se přihlásilo 25 týmů - 15 školních týmů a 10 týmů privátních společností. Tým Bentley uspěl v prvním závodě, vypsaném na čtyři hodiny, a to navzdory technickým potížím v úvodu závodu. Cenu proto dostali jako ocenění jejich neuvěřitelného týmového ducha, který jim pomohl překonat právě počáteční technické potíže.. Sezéna závodů F24+ se skládá z osmi vytrvalostních závodů, vypsaných na 90 minut, která vyvrcholí velkým finále v říjnu v Goodwoodu. Závody série F24+ se pojedou ale také na okruzích v Dunsfoldu, Rockinghamu, Croftu nebo Aintree.
Technické specifikace vozu Bentley Greenpower car:
Motor 24 V dává výkon 0.5 koně a točivý moment 7Nm Maximální rychlost dosahuje 64km/hDíky pohonu na elektřinu neprodukuje emise CO2 Karoserie a podvozek vyrobeny z uhlíkových vláken, což zajišťuje maximální odolnost a minimální hmotnost Kola z uhlíkových vláken 1x16" s pneumatikami Michelin s nízkým valivým odporem Speciální řídící jednotka ovládá motor a přenos točivého momentu na kola
Zdroj: Bentley Motors
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.