Už z výroby nejmenší sportovně zaměřený model automobilky Opel se dočkal tuningových úprav od německého úpravce Steinmetz. Úpravy jsou především vizuální a aerodynamické, ačkoliv drobně navýšen byl i výkon motoru.
V přední části vozu byl použit dvojdílný přední spoiler, na nápravy se dostala kola s pneumatikami o průměru 19 palců, a celkově se z malé Corsy OPC stalo ještě hravější auto. Tento prcek tak při každé jízdě nabízí spoustu legrace, a to i díky novému výfukovému systému, který nejen zvyšuje výkon motoru o zhruba 10 koní, ale rovněž produkuje hlubší sportovní zvuk. Celý balíček úprav pak dotváří snížení vozu o 15 mm, což dále zlepšuje chování vozu v zatáčkách.
Motor a výfukový systém:
Již standardně výkonný motor, který v produkční verzi dává výkon 141 kW/192 koní, byl inženýry společnosti Steinmetz spřažen s novým výfukovým systémem, který zvyšuje výkon vozu o 7 kW/10 koní. Nový výfukový systém má dvě větve a tedy také dvě koncovky. Celkový výkon malé Corsy OPC od Steinmetze má výkon 202 koní.
Podvozek:
Vůz dostal od Steinmetze kit, přibližující těžiště vozu o nezanedbatelných 30 mm k povrchu silnice. Těchto "pár" milimetrů snižuje tendenci vozu k přetáčivému smyku. Úpravy zajišťují Corse OPC ještě lepší jízdní vlastnosti za limitních podmínek, přesto ale stále nabízejí určitou míru pohodlí pro každodenní jízdy.
Aerodynamika/Interiér:
Vůz se přikrčil a přitom se usmívá - takovým dojmem působí přední světla, přitom sílu, vyzařující z přední části vozu, podpořil Steinmetz novou spodní částí přední mrížky Type II se vzorem medové plástve a dvoudílným předním spoilerem. Přední i zadní část vozu se chlubí rovněž stříbrnými a antracitovými detaily, navrženými designéry Steinmetze. Interiér je vylepšen nožní opěrkou z leštěné nerezové oceli.
Kola a pneumatiky:
Steinmetz pro Corsa OPC nabízí kombinace kol a pneumatik v rozměrech od 16 do 19 palců. Například kombinace ST3 je nabízena v rozměru 8.0J x 19" a kombinace ST4 v rozměru 8.0J x 18". Kombinace ST4 je nabízena jako dvojbarevná a zaujme pohled kontrastem černé a stříbrné barvy, což obzvláště vyniká při leštěné povrchové úpravě. Kombinace všech prvků vozu spolu vytváří "závodní vůz" pro každodenní ježdění, nabízející přitom na každém kilometru jízdy skvělou zábavu.
Zdroj: Steinmetz
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.