Brabus se snaží svézt na vlně zájmu o ekologické produkty a ohleduplnosti k životnímu prostředí a tak přichází se zajímavým marketingovým pojetím tuningu.
Vychází přitom z předpokladu, že správný tuning může vést nejen k vyšším výkonům, ale při nezměněných požadavcích na výkon i ke snížení spotřeby pohonných hmot a tím množství emisí oxidu uhličitého.
Vyšší točivý moment motoru totiž údajně znamená, že při jízdě řidič méně šlape na plyn a tak dosahuje menší spotřeby. BRABUS proto pro dieselové motory nabízí tuningový kit ECO PowerXtra(R), který vozů Mercedes s motory CDI nejen umožňuje dosažení vyššího maximálního výkonu, ale rovněž příznivějšího průběhu točivého momentu již od nízkých otáček. A právě to má v nižších otáčkách zajistit, aby řidič méně šlapal na plynový pedál.
Všechny kity BRABUS ECO PowerXtra(R) jsou přitom kryty zárukou BRABUS po dobu až tří let, nebo ujetí 100000 kilometrů.
Při vývoji nového kitu ECO PowerXtra(R) se motorářští specialisté Brabusu zaměřili především na vylepšení průběhu křivky točivého momentu v nízkých otáčkách. Tyto otáčky jsou totiž při každodenním ježdění u dieselových motorů CDI se vstřikováním common-rail nejpoužívanější, a vylepšení průběhu křivky točivého momentu se projeví ochotnějším zrychlováním vozu z nízkých otáček. Při běžné jízdě tak lze jet v daných rychlostech na vyšší převodový stupeň, nežli u originálního naladění. Současně je omezena nutnost podřazení při neočekávané potřebě akcelerace.
Výsledkem pak jsou nejen lepší výkony, ale díky nižším otáčkám i snížená spotřeba paliva a emisí oxidu uhličitého. Všechny kity BRABUS ECO PowerXtra(R) přitom plní požadavky emisní normy Euro 4 a lze je použít i ve vozech s instalovaným filtrem pevných částic.
S kitem BRABUS ECO PowerXtra D6 BLUE se dokonce u Mercedesu E 300 BLUETEC Brabus stal prvním tunerem, kterému se podařilo i po naladění dodržet požaadvky normy EURO V, jejíž účinnost začne až v roce 2011.
V závislosti na konkrétním modelu nabízí kity BRABUS ECO PowerXtra(R) zvýšení maximálního výkonu motoru o až 53 koní/39 kW, maximum točivého momentu vzroste až o 100 Nm. Přídavná řídící jednotka je přitom snadno instalovatelná u všech autorizovaných dealerů značky Mercedes-Benz a práce trvá méně než jednu hodinu.
Zdroj: Brabus
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.