BMW M1 je jedním z nejikoničtějších vozů, které z bran mnichovského závodu kdy vyjely. Přesně třicet let po začátku jeho výroby se objevuje zajímavá studie s povědomým jménem. Dočkáme se tedy nového supersportu M1?
Pouhých 456 kusů BMW M1 spatřilo světlo světa. Přibudou další stroje tohoto jména? BMW považuje tohle jméno za dokonce tak ikonické, že se sveřepě brání nazvat ostrou verzi svého nejmenšího modelu M1. Dnes se však rozhodla ho reinkarnovat. Reinkarnací nebude nic menšího než další supersport, tedy jeho studie.
Dramatický design evokuje původní, čistě účelný, ale díky tomu krásný kabátek od Giugiara.
Oficiálně se bude moci veřejnost poprvé setkat s tímto úžasným konceptem na přehlídce krásného zboží Villa d’Este Concours. O tom, jestli se z konceptu vyvine něco sériového, nemáme informace.
BMW M1 bylo poháněno motorem o objemu 3,5 litru a výkonu 277 koní. Od slavného vozu bylo odvozeno několik závodních variant a mezi sběrateli jde o jeden z nejvyhledávanějších vozů. Význam má i proto, že byl mezi prvními projekty proslavené divize M.
Auto sloužilo především jako homologační série pro závodní speciál, který měl výkon až 850 koní.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?