BMW M1 je jedním z nejikoničtějších vozů, které z bran mnichovského závodu kdy vyjely. Přesně třicet let po začátku jeho výroby se objevuje zajímavá studie s povědomým jménem. Dočkáme se tedy nového supersportu M1?
Pouhých 456 kusů BMW M1 spatřilo světlo světa. Přibudou další stroje tohoto jména? BMW považuje tohle jméno za dokonce tak ikonické, že se sveřepě brání nazvat ostrou verzi svého nejmenšího modelu M1. Dnes se však rozhodla ho reinkarnovat. Reinkarnací nebude nic menšího než další supersport, tedy jeho studie.
Dramatický design evokuje původní, čistě účelný, ale díky tomu krásný kabátek od Giugiara.
Oficiálně se bude moci veřejnost poprvé setkat s tímto úžasným konceptem na přehlídce krásného zboží Villa d’Este Concours. O tom, jestli se z konceptu vyvine něco sériového, nemáme informace.
BMW M1 bylo poháněno motorem o objemu 3,5 litru a výkonu 277 koní. Od slavného vozu bylo odvozeno několik závodních variant a mezi sběrateli jde o jeden z nejvyhledávanějších vozů. Význam má i proto, že byl mezi prvními projekty proslavené divize M.
Auto sloužilo především jako homologační série pro závodní speciál, který měl výkon až 850 koní.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.