Keating je málo známá automobilka původem z Velké Británie. V současné době vyrábí model SKR, k tomu se ale v nejbližší době přidá i nadmíru ostrý závoďák TKR. Výkon má dosahovat snad až k 1500 koním.
Keating není příliš známou firmou, to ale neznamená, že našich stránkách nemá místo. Právě naopak. Zveřejnila totiž své plány do budoucna a počítá v nich s velmi zajímavým vozem.
Ale popořadě. V současné době je kostrou výrobního programu model SKR. Jde o klasický supersport určený i pro provoz na normálních silnicích. S délkou 431 cm, šířkou 187 cm a výškou 115 cm je příjemně malý, při hmotnosti 1,2 tuny zase příjemně lehký.
Pod kapotou je možné mít dva V8 o objemu 6 nebo 7 litrů
TKR bude o poznání jednoúčelnější. Bude určeno jen na okruhy, ale bude založeno na konstrukci civilnějšího modelu. Podvozek bude využívat stejné koncepce a podlahové plošiny, motory budou také stejné.
Jeden agregát ale přibude. Zatímco oba osmiválce jsou atmosférické, silný motor má být přeplňovaný. Není jasné jaký bude mít objem, ale je pravděpodobné, že půjde o onen sedmilitr. Díky nucenému dýchání by mohl dosáhnout výkonu neskutečných 1500 koní.
Cena ani podrobnosti nejsou známy. Snad uvidíme na konci roku.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.