Keating je málo známá automobilka původem z Velké Británie. V současné době vyrábí model SKR, k tomu se ale v nejbližší době přidá i nadmíru ostrý závoďák TKR. Výkon má dosahovat snad až k 1500 koním.
Keating není příliš známou firmou, to ale neznamená, že našich stránkách nemá místo. Právě naopak. Zveřejnila totiž své plány do budoucna a počítá v nich s velmi zajímavým vozem.
Ale popořadě. V současné době je kostrou výrobního programu model SKR. Jde o klasický supersport určený i pro provoz na normálních silnicích. S délkou 431 cm, šířkou 187 cm a výškou 115 cm je příjemně malý, při hmotnosti 1,2 tuny zase příjemně lehký.
Pod kapotou je možné mít dva V8 o objemu 6 nebo 7 litrů
TKR bude o poznání jednoúčelnější. Bude určeno jen na okruhy, ale bude založeno na konstrukci civilnějšího modelu. Podvozek bude využívat stejné koncepce a podlahové plošiny, motory budou také stejné.
Jeden agregát ale přibude. Zatímco oba osmiválce jsou atmosférické, silný motor má být přeplňovaný. Není jasné jaký bude mít objem, ale je pravděpodobné, že půjde o onen sedmilitr. Díky nucenému dýchání by mohl dosáhnout výkonu neskutečných 1500 koní.
Cena ani podrobnosti nejsou známy. Snad uvidíme na konci roku.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.