Keating je málo známá automobilka původem z Velké Británie. V současné době vyrábí model SKR, k tomu se ale v nejbližší době přidá i nadmíru ostrý závoďák TKR. Výkon má dosahovat snad až k 1500 koním.
Keating není příliš známou firmou, to ale neznamená, že našich stránkách nemá místo. Právě naopak. Zveřejnila totiž své plány do budoucna a počítá v nich s velmi zajímavým vozem.
Ale popořadě. V současné době je kostrou výrobního programu model SKR. Jde o klasický supersport určený i pro provoz na normálních silnicích. S délkou 431 cm, šířkou 187 cm a výškou 115 cm je příjemně malý, při hmotnosti 1,2 tuny zase příjemně lehký.
Pod kapotou je možné mít dva V8 o objemu 6 nebo 7 litrů
TKR bude o poznání jednoúčelnější. Bude určeno jen na okruhy, ale bude založeno na konstrukci civilnějšího modelu. Podvozek bude využívat stejné koncepce a podlahové plošiny, motory budou také stejné.
Jeden agregát ale přibude. Zatímco oba osmiválce jsou atmosférické, silný motor má být přeplňovaný. Není jasné jaký bude mít objem, ale je pravděpodobné, že půjde o onen sedmilitr. Díky nucenému dýchání by mohl dosáhnout výkonu neskutečných 1500 koní.
Cena ani podrobnosti nejsou známy. Snad uvidíme na konci roku.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.