Překročení rychlosti je jedním z nejčastějších dopravních přestupků. Proto je také často zdrojem sporů. Jedním z nich bylo i měření rychlosti soukromou osobou.
Na počátku dubna Krajský soud v Hradci Králové rozhodl, že soukromá osoba nemá právo měřit rychlost, resp. na základě výsledku tohoto měření nemůže řidiče nikdo postihnout. Stejný verdikt soudu nyní potvrdil i nejvyšší správní soud. Pravomoc měřit a postihovat řidiče má podle soudu pouze Policie České republiky.
Z rozsudku se může radovat pouze řidič, který byl změřen soukromou osobou a soudně se proti postihu bránil. Verdikt soudu totiž nelze považovat za závazný precedent. Pouze může být nadějí pro ostatní řidiče, kteří by byli změřeni soukromou osobou a na základě tohoto pokutováni. Nyní vědí, že se mohou bránit.
Nejhůř jsou na tom řidiči, kteří pokutu již zaplatili a neodvolali se. Ti už bohužel nyní nemohou nic udělat.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.