Suzuki SX4 je malým rodinným vozem, který je možné dostat i s pohonem všech čtyř kol. Toto dvojče Fiatu Sedici by určitě nikdo netipoval k tomu, že bude předurčeno ke studii s motorem o výkonu přes 200 koní.
Co si ty automobilky občas nevymyslí. Definujme pojem crossover. Vůz typu crossover je vůz jinak nedefinovatelný. Není to ani hatchback, ani SUV, ani kombi, ani MPV, je to něco mezi a dá se do toho zaškatulkovat téměř cokoliv.
Ještě crossoverovatější crossover vytvořilo právě ted Suzuki. Crossover Sx4 crossnul se sportovním hot-hatchem a je z toho hot crossover. Jde vám z toho hlava kolem? Mně ano.
Čtyři metry dlouhý malý vůz dostal pod kapotu přeplňovaný dvoulitr o výkonu pěkných 221 koní. Dynamika bohužel nebyla zveřejněna, ale uvážíme-li že jde o auto velikosti Fabie, sice trochu těžší, ale i tak budou výkony více než slušné.
Točivý moment vrcholí hodnotou 282 Nm.
Exteriér dostal prvky z karbonových vláken a stříbrný lak, v interiéru najdeme sportovní sedačky a další doplňky.
Koncept byl vytvořen ve spolupráci s americkými Road Race Motorsorts pro SEMA Auto Show.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.