Znáte to, špatná navigace vám jistě již několikrát způsobila nechtěné prohlídky dosud neznámých luhů, hájů, hradů a vsí. To ale mimo kvanta času stojí také hodně benzínu, neboť auto není zrovna perpetuum mobile.
Právě vhodnou navigací a eliminací nechtěných výletů mimo naplánovanou trasu můžete ušetřit poměrně dost benzínu, podle některých studií až 16%. Bude za to moci nejen to, že budete méně kufrovat, také ale i to že navigace dokáže často lépe naplánovat trasu než její živý protějšek zabírající celé sedadlo spolujezdce.
Výhodou navigace je i to, že se řidič méně soustředí na sledování cesty a může tak více myslet na samotné řízení.
Všechno sice trochu vyvažují stovky historek, fotek a videí kolujících po internetu, kdy navigace navedla kamion do tak úzké silnice, že se nemohl hnout, jiný řidič zase skončil v jezeře a další v hustém lese, ale jde zkrátka jenom o stroj.
Pozitivní vyznění studie trochu znevažuje jen to, že výsledky zveřejnil TomTom, velký výrobce navigací.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.