Znáte to, špatná navigace vám jistě již několikrát způsobila nechtěné prohlídky dosud neznámých luhů, hájů, hradů a vsí. To ale mimo kvanta času stojí také hodně benzínu, neboť auto není zrovna perpetuum mobile.
Právě vhodnou navigací a eliminací nechtěných výletů mimo naplánovanou trasu můžete ušetřit poměrně dost benzínu, podle některých studií až 16%. Bude za to moci nejen to, že budete méně kufrovat, také ale i to že navigace dokáže často lépe naplánovat trasu než její živý protějšek zabírající celé sedadlo spolujezdce.
Výhodou navigace je i to, že se řidič méně soustředí na sledování cesty a může tak více myslet na samotné řízení.
Všechno sice trochu vyvažují stovky historek, fotek a videí kolujících po internetu, kdy navigace navedla kamion do tak úzké silnice, že se nemohl hnout, jiný řidič zase skončil v jezeře a další v hustém lese, ale jde zkrátka jenom o stroj.
Pozitivní vyznění studie trochu znevažuje jen to, že výsledky zveřejnil TomTom, velký výrobce navigací.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.