Ředitelství silnic a dálnic ČR 22. dubna 2008 zahajuje stavbu další části rychlostní silnice R4 ve směru z Prahy na křižovatku Nová Hospoda u Písku.
V následujících dvou letech bude probíhat výstavba čtyřpruhového úseku R4 z Mirotic do Třebkova v délce téměř šesti kilometrů.
Rychlostní silnice R4 je ve své první části až do Třebkova významnou spojnicí nejen mezi Prahou a Strakonicemi, ale i Českými Budějovicemi. Právě u Třebkova protíná rychlostní silnici R4 komunikaci I/20, která od tohoto místa pokračuje dále do Českých Budějovic a je řidiči velmi často využívána.
Úsek silnice R4 z Mirotic do Třebkova je součástí souboru staveb doplňující rychlostní silnici R4 na křižovatku I/20 u Nové Hospody a pokračující silnicí I/4 přes Strakonice a Vimperk až na hranici s Německem.
Předmětem stavby je silnice R4 v úseku od křižovatky u obce Radobytce, kde navazuje na obchvat Mirotic, k osadě Třebkov, kde navazuje na stavbu R4 – křižovatka I/20 Nová Hospoda. Délka řešeného úseku je 5880 metrů. „Součástí stavby je také napojení souběžné silnice II/604, která vznikne z původní silnice I/4 jako doprovodná komunikace k rychlostní silnici, přeložky silnic III/121 14 směrem na Čížovou, III/00 424 směrem na Podolí a III/121 15 na Přeštice a účelové komunikace,“ popisuje celkové řešení výstavby generální ředitel ŘSD Alfred Brunclík. Součástí stavby je celkem pět silničních mostů, podchod pro pěší v obci Radobytce a související přeložky inženýrských sítí.
Vedle lepšího spojení mezi Prahou, Strakonicemi a Českými Budějovicemi stavba nové čtyřpruhové komunikace umožní oddělení dálkové a místní obslužné dopravy. Dojde tím nejen ke zvýšení cestovní rychlosti, ale také ke zvýšení bezpečnosti silničního provozu. „Předpokládá se také celá řada přínosů v oblasti životního prostředí. Komunikace bude řešena s maximální šetrností v souvislosti s ekologickými parametry,“ doplňuje Alfred Brunclík.
Mgr. Martina Vápeníková tisková mluvčí ŘSD
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.