Ředitelství silnic a dálnic ČR 22. dubna 2008 zahajuje stavbu další části rychlostní silnice R4 ve směru z Prahy na křižovatku Nová Hospoda u Písku.
V následujících dvou letech bude probíhat výstavba čtyřpruhového úseku R4 z Mirotic do Třebkova v délce téměř šesti kilometrů.
Rychlostní silnice R4 je ve své první části až do Třebkova významnou spojnicí nejen mezi Prahou a Strakonicemi, ale i Českými Budějovicemi. Právě u Třebkova protíná rychlostní silnici R4 komunikaci I/20, která od tohoto místa pokračuje dále do Českých Budějovic a je řidiči velmi často využívána.
Úsek silnice R4 z Mirotic do Třebkova je součástí souboru staveb doplňující rychlostní silnici R4 na křižovatku I/20 u Nové Hospody a pokračující silnicí I/4 přes Strakonice a Vimperk až na hranici s Německem.
Předmětem stavby je silnice R4 v úseku od křižovatky u obce Radobytce, kde navazuje na obchvat Mirotic, k osadě Třebkov, kde navazuje na stavbu R4 – křižovatka I/20 Nová Hospoda. Délka řešeného úseku je 5880 metrů. „Součástí stavby je také napojení souběžné silnice II/604, která vznikne z původní silnice I/4 jako doprovodná komunikace k rychlostní silnici, přeložky silnic III/121 14 směrem na Čížovou, III/00 424 směrem na Podolí a III/121 15 na Přeštice a účelové komunikace,“ popisuje celkové řešení výstavby generální ředitel ŘSD Alfred Brunclík. Součástí stavby je celkem pět silničních mostů, podchod pro pěší v obci Radobytce a související přeložky inženýrských sítí.
Vedle lepšího spojení mezi Prahou, Strakonicemi a Českými Budějovicemi stavba nové čtyřpruhové komunikace umožní oddělení dálkové a místní obslužné dopravy. Dojde tím nejen ke zvýšení cestovní rychlosti, ale také ke zvýšení bezpečnosti silničního provozu. „Předpokládá se také celá řada přínosů v oblasti životního prostředí. Komunikace bude řešena s maximální šetrností v souvislosti s ekologickými parametry,“ doplňuje Alfred Brunclík.
Mgr. Martina Vápeníková tisková mluvčí ŘSD
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.