Kromě ceníků pro novou Škodu Superb jsme dostali i novinky pro modelový rok 2009. Přehledně nabídneme kompletní seznam novinek a změn pro druhou polovinu roku.
Fabia 2
Nový model dostane příjemný detail – indikátor teploty motoru, který nebude ukazovat jen přehřátý, ale i studený motor. Změní se typy zelených barev (Highland se změní v Arctic) a interiér Stone bude nově i šedý. Ve výbavě přibude odnímatelné tažné zařízení za 8500 Kč a příprava pro telefon s ovládáním pod volantem. Kombi navíc dostane i dvojitou podlahu v kufru za 3200 Kč.
Roomster
Fabino dvoubuněčné dvojče dostane stejně jako Fabia indikátor teploty, tažné zařízení a přípravu pro telefon. Navíc dostane i dělící sít za 2200 Kč a dvojitou podlahu za 4200 Kč. Menší změny se udějí i v barvách (přibudou modrá Pacific a zelená metalíza Amazonian).
Praktik
Dodávka vytvoření z Roomstera dostane příplatkové tažné zařízení a indikátor teploty motoru.
Octavia 2
dostane navíc přípravu pro telefon s bluetooth a prodlouženou záruku na 4 roky (60 tisíc km – 5500 Kč, 120 tisíc km – 11000 Kč), minimální změny jsou v kombinovatelnosti.
Octavia Tour
Staříček ve výrobním programu se mnoha změn nedočká, půjde jen o výměnu zelených jako u Fabie. Důležitější je spíš to, že se do důchodu stále nechystá.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.