Získali jsme oficiální ceník nové Škody Superb a to pro všechny motorizace a výbavy. Jsou dokonce o něco nižší než se původně očekávalo. Základ zůstává na 619 900 tak, jak se řeklo hned při představení.
Škoda vypustila mezi prodejce oficiální ceníky nové Škody Superb, zatím bohužel ještě bez nejvyšší motorizace 3,6 FSI a pohonu všech kol. Ty budou k dispozici později v roce.
Detailně jsme asi nejočekávanější novinku roku rozebrali v tomto článku.
V jednotlivých odstavcích nabízíme nástin výbav pro všechny modely, vypustili jsme samozřejmé věci jako imobilizér nebo posilovač řízení. Podobně jsme v rámci přehlednosti vynechali také seznamy všech háčků, sítěk... Jde tedy o ty podstatnější věci. Podobně jsme postupovali i u příplatkové výbavy a nabízíme jen tu nejzajámavější.
Liftback Comfort 1,4 TSI / 92 kW 619 900 1,8 TSI / 118 kW 679 900 (se 7° DSG za 749 900) 1,9 TDI / 77 kW 664 900 2,0 TDI / 103 kW 724 900 (se 6° DSG za 794 900) 2,0 TDI / 125 kW 784 900 (se 6° DSG za 854 900) Liftback Ambition 1,4 TSI / 92 kW 699 900 1,8 TSI / 118 kW 759 900 (se 7° DSG za 829 900) 1,9 TDI / 77 kW 744 900 2,0 TDI / 103 kW 804 900 (se 6° DSG za 874 900) 2,0 TDI / 125 kW 864 900 (se 6° DSG za 934 900) Liftback Elegance 1,4 TSI / 92 kW 754 900 1,8 TSI / 118 kW 814 900 (se 7° DSG za 884 900) 1,9 TDI / 77 kW 799 900 2,0 TDI / 103 kW 859 900 (se 6° DSG za 929 900) 2,0 TDI / 125 kW 919 900 (se 6° DSG za 989 900) Výbava Comfort Interiér Ray, dekor Stromboli Chromový paket vnitřní Kola ocelová Tempel 7J x 16" - 5ks, pneu 205/55 R16 Jumbo Box s osvětlením Volant čtyřramenný (nastavitelný ve dvou osách) 7x airbag (řidiče a spolujezdce(vypnatelný), boční vpředu, hlavové, kolenní řidiče) ESP včetně ABS+MSR+ASR+EDS+HBA Komfort: Climatic - klimatizace s aut. regulací Přední mlhové světlomety El. ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, el. ovládání oken vpředu a vzadu Přední opěrky hlavy, výškově a sklopně stavitelné Radiopříprava s 8 reproduktory (2 DIN), 2 antény (na střeše a v zadním skle), Audiozdířka v loketní opěře Jumbo Box Zadní loketní opěra s možností vytvoření průchozího otvoru do zav. prostoru Funkčnost: Difusní osvětlení interiéru, 2 čtecí lampičky vpředu a 2 vzadu Tři zásuvky 12V, (pro každou řadu sedadel jedna, pro zavazadlový prostor) Co nabízí Ambition navíc? Odkládací schránka na deštník včetně deštníku Interiér Rubicon, dekor Mirage Kola z lehké slitiny Spectrum 7J x 16'' - 4ks, pneu 205/55 R16 Bi-xenonové světlomety s funkcí AFS, výsuvné integrované ostřikovače světlometů, dešťový senzor Mlhovky s Corner funkcí (přisvětlování zatáček) Maxi dot Odkládací místo na deštěník včetně deštníku Tříramenný volant Climatronic - dvouzónová klimatizace s automatickou regulací Autorádio Swing Signalzace vzdálenosti vzadu Vyhřívání předních sedadel Samostvívací vnitřní zpětné zrcátko Tempomat pro některé motorizace Malý kožený paket (volant, řadící páka, madlo ruční brzdy) Elegance přidává: Interiér Felicity, dekor Noblesse Kola z lehké slitiny Venus 7J x 17'' - 4ks, pneu 225/45 R17 Komfortní sedadla Kontrola tlaku v pneumatikách Stínící rolo, mechanické Čtyřramenný multifunkční volant Elektricky nastavitelné sedadlo řidiče i spolujezdce (u řidiče s pamětí včetně zrcátek) Autorádio typu Bolero Signalizace vzdálenosti vepředu i vzadu Vyhřívání předních i zadních sedadel Některá příplatková výbava: Boční airbagy vzadu 7 000 Kč Tažné zařízení 14 000 Kč Sportovní podvozek 5 000 Kč Paket pro špatné cesty 6 000 Kč El. ovládané střešní okno 20 000 Kč El. ovládané střešní okno se solárními články 26 000 Kč Tempomat 11 000 Kč Prodloužená záruka na 4 roky, do 60.000 km 6 000 Kč Prodloužená záruka na 4 roky, do 120.000 km 12 000 Kč Sound System (10 reproduktorů, digitální equalizér) 10 000 Kč CD měnič (6CD) 12 000 KčModely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?