Rychlé, atraktivní a přitom navýsost praktické - právě takové je ABT Audi AS4 Avant. Hlavním určením pro vůz tvaru kombi je multifunkčnost a dostatek nabízeného prostoru nejen pro celou rodinu, ale rovněž pro všechna její zavazadla. Ovšem i takové vozy jsou pro ABT Sportsline,
jednoho z nejznámějších tunerů vozů značky Audi, zajímavé.
A s trochou úprav se z něj lehce stane nejen kombík pro každodenní ježdění, ale taky sportovní vůz. Přesně tak totiž lze brát nové ABT Audi AS4 Avant se slušivým body kitem - je to multifunkční vůz, který se stal výjimečným a dynamickým.
Přední části vozu dominuje výrazný nový nárazník , který činí A4 kombi robustnějším. Přechody mezi nárazníkem a blatníky a přední maskou jsou přitom nejen elegantní, ale také působí sportovním dojmem. Boční profil pak zdůrazňuje sebevědomí vozu a potvrzuje, že ABT Audi AS4 Avant je skutečným expresem. Třešničkou na dortu je u tohoto vozu ale jeho zadní část, které dominují střešní spoiler, nový zadní nárazník a pro ABT typický zadní díl výfuku se čtyřmi koncovkami.
ABT doporučuje postavit vůz na kola BR, která s celkem prefektně ladí signalizují, že Abt Audi AS4 Avant nabízí čistý požitek z jízdy. Vůz však sportovně nejen vypadá, ale taky dosahuje sportovní jízdních výkonů. Pomáhá tomu i sportovní podvozek, odladěný samotným Christianem Abtem. Zvláště doporučeníhodný je nastavitelný sportovní podvozek Abt, který lze upravit přesně podle požadavků konkrétních zákazníků. Ale i samotné pružiny ABT znatelně zlepší jízdní vlastnosti Audi A4 Avant. I pokud je vůz upraven pouze tímto způsobem, stává se praktickým sportovním automobilem, připraveným pro navýšení výkonu.
Co se týká výkonových úprav, jsou k dispozici různé možnosti pro jednotlivé motorizace. Všechny jsou určeny pro přeplňované motory a jsou kryty garancí Abt Sportsline. Předpokladem pro výkonové úpravy by měly být upravené brzdy, které Abt pro AS4 Avant nabízí, a které zajistí bezpečné zpomalení.
Pro Audi A4 Avant jsou dostupné následující výkonové úpravy: 1.8 TFSI Sériový výkon: 160 koní/118 kW, točivý moment 250Nm Úprava ABT Power: 200 koní/147 kW, točivý moment 280Nm Úprava ABT POWER S: 240 koní/177 kW,točivý moment 310Nm
2.0 TDI Sériový výkon: 143 koní/105kW, točivý moment 320Nm Úprava ABT POWER: 170 koní/125kW, točivý moment 370Nm Úprava ABT POWER S: 200 koní/147kW, točivý moment 400Nm
2.7 TDI Sériový výkon: 190 koní/140kW, točivý moment 400Nm Úprava ABT POWER: 230 koní/162kW, točivý moment 450Nm
3.0 TDI Sériový výkon: 240 koní/176kW, točivý moment 500Nm Úprava ABT POWER: 282 koní/207kW, točivý moment 550Nm Úprava ABT POWER S: 310 koní/228kW, točivý moment 610Nm
Zdroj: Abt Sportsline
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.