Rychlé, atraktivní a přitom navýsost praktické - právě takové je ABT Audi AS4 Avant. Hlavním určením pro vůz tvaru kombi je multifunkčnost a dostatek nabízeného prostoru nejen pro celou rodinu, ale rovněž pro všechna její zavazadla. Ovšem i takové vozy jsou pro ABT Sportsline,
jednoho z nejznámějších tunerů vozů značky Audi, zajímavé.
A s trochou úprav se z něj lehce stane nejen kombík pro každodenní ježdění, ale taky sportovní vůz. Přesně tak totiž lze brát nové ABT Audi AS4 Avant se slušivým body kitem - je to multifunkční vůz, který se stal výjimečným a dynamickým.
Přední části vozu dominuje výrazný nový nárazník , který činí A4 kombi robustnějším. Přechody mezi nárazníkem a blatníky a přední maskou jsou přitom nejen elegantní, ale také působí sportovním dojmem. Boční profil pak zdůrazňuje sebevědomí vozu a potvrzuje, že ABT Audi AS4 Avant je skutečným expresem. Třešničkou na dortu je u tohoto vozu ale jeho zadní část, které dominují střešní spoiler, nový zadní nárazník a pro ABT typický zadní díl výfuku se čtyřmi koncovkami.
ABT doporučuje postavit vůz na kola BR, která s celkem prefektně ladí signalizují, že Abt Audi AS4 Avant nabízí čistý požitek z jízdy. Vůz však sportovně nejen vypadá, ale taky dosahuje sportovní jízdních výkonů. Pomáhá tomu i sportovní podvozek, odladěný samotným Christianem Abtem. Zvláště doporučeníhodný je nastavitelný sportovní podvozek Abt, který lze upravit přesně podle požadavků konkrétních zákazníků. Ale i samotné pružiny ABT znatelně zlepší jízdní vlastnosti Audi A4 Avant. I pokud je vůz upraven pouze tímto způsobem, stává se praktickým sportovním automobilem, připraveným pro navýšení výkonu.
Co se týká výkonových úprav, jsou k dispozici různé možnosti pro jednotlivé motorizace. Všechny jsou určeny pro přeplňované motory a jsou kryty garancí Abt Sportsline. Předpokladem pro výkonové úpravy by měly být upravené brzdy, které Abt pro AS4 Avant nabízí, a které zajistí bezpečné zpomalení.
Pro Audi A4 Avant jsou dostupné následující výkonové úpravy: 1.8 TFSI Sériový výkon: 160 koní/118 kW, točivý moment 250Nm Úprava ABT Power: 200 koní/147 kW, točivý moment 280Nm Úprava ABT POWER S: 240 koní/177 kW,točivý moment 310Nm
2.0 TDI Sériový výkon: 143 koní/105kW, točivý moment 320Nm Úprava ABT POWER: 170 koní/125kW, točivý moment 370Nm Úprava ABT POWER S: 200 koní/147kW, točivý moment 400Nm
2.7 TDI Sériový výkon: 190 koní/140kW, točivý moment 400Nm Úprava ABT POWER: 230 koní/162kW, točivý moment 450Nm
3.0 TDI Sériový výkon: 240 koní/176kW, točivý moment 500Nm Úprava ABT POWER: 282 koní/207kW, točivý moment 550Nm Úprava ABT POWER S: 310 koní/228kW, točivý moment 610Nm
Zdroj: Abt Sportsline
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?