Rychlé, atraktivní a přitom navýsost praktické - právě takové je ABT Audi AS4 Avant. Hlavním určením pro vůz tvaru kombi je multifunkčnost a dostatek nabízeného prostoru nejen pro celou rodinu, ale rovněž pro všechna její zavazadla. Ovšem i takové vozy jsou pro ABT Sportsline,
jednoho z nejznámějších tunerů vozů značky Audi, zajímavé.
A s trochou úprav se z něj lehce stane nejen kombík pro každodenní ježdění, ale taky sportovní vůz. Přesně tak totiž lze brát nové ABT Audi AS4 Avant se slušivým body kitem - je to multifunkční vůz, který se stal výjimečným a dynamickým.
Přední části vozu dominuje výrazný nový nárazník , který činí A4 kombi robustnějším. Přechody mezi nárazníkem a blatníky a přední maskou jsou přitom nejen elegantní, ale také působí sportovním dojmem. Boční profil pak zdůrazňuje sebevědomí vozu a potvrzuje, že ABT Audi AS4 Avant je skutečným expresem. Třešničkou na dortu je u tohoto vozu ale jeho zadní část, které dominují střešní spoiler, nový zadní nárazník a pro ABT typický zadní díl výfuku se čtyřmi koncovkami.
ABT doporučuje postavit vůz na kola BR, která s celkem prefektně ladí signalizují, že Abt Audi AS4 Avant nabízí čistý požitek z jízdy. Vůz však sportovně nejen vypadá, ale taky dosahuje sportovní jízdních výkonů. Pomáhá tomu i sportovní podvozek, odladěný samotným Christianem Abtem. Zvláště doporučeníhodný je nastavitelný sportovní podvozek Abt, který lze upravit přesně podle požadavků konkrétních zákazníků. Ale i samotné pružiny ABT znatelně zlepší jízdní vlastnosti Audi A4 Avant. I pokud je vůz upraven pouze tímto způsobem, stává se praktickým sportovním automobilem, připraveným pro navýšení výkonu.
Co se týká výkonových úprav, jsou k dispozici různé možnosti pro jednotlivé motorizace. Všechny jsou určeny pro přeplňované motory a jsou kryty garancí Abt Sportsline. Předpokladem pro výkonové úpravy by měly být upravené brzdy, které Abt pro AS4 Avant nabízí, a které zajistí bezpečné zpomalení.
Pro Audi A4 Avant jsou dostupné následující výkonové úpravy: 1.8 TFSI Sériový výkon: 160 koní/118 kW, točivý moment 250Nm Úprava ABT Power: 200 koní/147 kW, točivý moment 280Nm Úprava ABT POWER S: 240 koní/177 kW,točivý moment 310Nm
2.0 TDI Sériový výkon: 143 koní/105kW, točivý moment 320Nm Úprava ABT POWER: 170 koní/125kW, točivý moment 370Nm Úprava ABT POWER S: 200 koní/147kW, točivý moment 400Nm
2.7 TDI Sériový výkon: 190 koní/140kW, točivý moment 400Nm Úprava ABT POWER: 230 koní/162kW, točivý moment 450Nm
3.0 TDI Sériový výkon: 240 koní/176kW, točivý moment 500Nm Úprava ABT POWER: 282 koní/207kW, točivý moment 550Nm Úprava ABT POWER S: 310 koní/228kW, točivý moment 610Nm
Zdroj: Abt Sportsline
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.