ABT Audi AS4

AS4 Avant
AS4 Avant, foto: Abt Sportsline GmbH
Jan Fiala 18. dubna 2008 21:00
Sdílej:

Rychlé, atraktivní a přitom navýsost praktické - právě takové je ABT Audi AS4 Avant. Hlavním určením pro vůz tvaru kombi je multifunkčnost a dostatek nabízeného prostoru nejen pro celou rodinu, ale rovněž pro všechna její zavazadla. Ovšem i takové vozy jsou pro ABT Sportsline,

jednoho z nejznámějších tunerů vozů značky Audi, zajímavé.

A s trochou úprav se z něj lehce stane nejen kombík pro každodenní ježdění, ale taky sportovní vůz. Přesně tak totiž lze brát nové ABT Audi AS4 Avant se slušivým body kitem - je to multifunkční vůz, který se stal výjimečným a dynamickým.

Přední části vozu dominuje výrazný nový nárazník , který činí A4 kombi robustnějším. Přechody mezi nárazníkem a blatníky a přední maskou jsou přitom nejen elegantní, ale také působí sportovním dojmem. Boční profil pak zdůrazňuje sebevědomí vozu a potvrzuje, že ABT Audi AS4 Avant je skutečným expresem. Třešničkou na dortu je u tohoto vozu ale jeho zadní část, které dominují střešní spoiler, nový zadní nárazník a pro ABT typický zadní díl výfuku se čtyřmi koncovkami.

ABT doporučuje postavit vůz na kola BR, která s celkem prefektně ladí signalizují, že Abt Audi AS4 Avant nabízí čistý požitek z jízdy. Vůz však sportovně nejen vypadá, ale taky dosahuje sportovní jízdních výkonů. Pomáhá tomu i sportovní podvozek, odladěný samotným Christianem Abtem. Zvláště doporučeníhodný je nastavitelný sportovní podvozek Abt, který lze upravit přesně podle požadavků konkrétních zákazníků. Ale i samotné pružiny ABT znatelně zlepší jízdní vlastnosti Audi A4 Avant. I pokud je vůz upraven pouze tímto způsobem, stává se praktickým sportovním automobilem, připraveným pro navýšení výkonu.

Co se týká výkonových úprav, jsou k dispozici různé možnosti pro jednotlivé motorizace. Všechny jsou určeny pro přeplňované motory a jsou kryty garancí Abt Sportsline. Předpokladem pro výkonové úpravy by měly být upravené brzdy, které Abt pro AS4 Avant nabízí, a které zajistí bezpečné zpomalení.

Pro Audi A4 Avant jsou dostupné následující výkonové úpravy: 1.8 TFSI Sériový výkon: 160 koní/118 kW, točivý moment 250Nm Úprava ABT Power: 200 koní/147 kW, točivý moment 280Nm Úprava ABT POWER S: 240 koní/177 kW,točivý moment 310Nm

2.0 TDI Sériový výkon: 143 koní/105kW, točivý moment 320Nm Úprava ABT POWER: 170 koní/125kW, točivý moment 370Nm Úprava ABT POWER S: 200 koní/147kW, točivý moment 400Nm

2.7 TDI Sériový výkon: 190 koní/140kW, točivý moment 400Nm Úprava ABT POWER: 230 koní/162kW, točivý moment 450Nm

3.0 TDI Sériový výkon: 240 koní/176kW, točivý moment 500Nm Úprava ABT POWER: 282 koní/207kW, točivý moment 550Nm Úprava ABT POWER S: 310 koní/228kW, točivý moment 610Nm

Zdroj: Abt Sportsline

Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota Land Cruiser

Toyota Land Cruiser Executive – nová generace legendárního offroadu, překoná Defender?

Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?

Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?