Máte sen udělat si přesně takové auto jaké sám/sama chcete? Inspirujte se Filandri Morenem z Itálie. V této zemi supersportům zaslíbené si i tento šikovný člověk postavil vlastní a nefalšovaný supervůz.
Uragán, to je pravé jméno vozu, který vlastníma rukama stvořil Filandri Moreno, 47letý muž z kraje mafii zaslíbeného, tedy jižní Itálie.
Samotný tvůrce říká, že na autě je jediná součástka, kterou neodladil sám a tou je motor. Jeho původ je v Audi A8 a jde o osmiválec do V o objemu 4,2 litru. Zbytek je ale laděn a vyvíjen pouze rukou zručného muže.
Celá stavba trvala přes čtyři roky. Kolik ho jeho vlastní supersport stál, nevíme. S něčím jako sériový výroba se nepočítá, pro Morena šlo jen o splnění klukovského snu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.