Každé auto, které si podnikatel chce uplatnit v odpočtu daně z přidané hodnoty, musí mít pevnou mřížku oddělující prostor pro posádku od nákladního či zavazadlového. Od jara příštího roku se situace ale změní.
V dubnu vejde v platnost evropská směrnice, podle které bude stačit, aby auto uvezlo těžší náklad, než je maximální povolená hmotnost posádky.
Přestože bude směrnice platit od jara, nějakou dobu si ještě počkáme, než z automobilů na českých silnicích dělící přepážky definitivně zmizí.
Pokud i vám mřížka vadí a nemůžete se dočkat, až se na ni na jaře vrhnete s nářadím a navždy se s ní rozloučíte, budete nemile překvapeni. Změna se totiž netýká stávajících automobilů, u těch si mřížku budete muset ponechat.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.