Každé auto, které si podnikatel chce uplatnit v odpočtu daně z přidané hodnoty, musí mít pevnou mřížku oddělující prostor pro posádku od nákladního či zavazadlového. Od jara příštího roku se situace ale změní.
V dubnu vejde v platnost evropská směrnice, podle které bude stačit, aby auto uvezlo těžší náklad, než je maximální povolená hmotnost posádky.
Přestože bude směrnice platit od jara, nějakou dobu si ještě počkáme, než z automobilů na českých silnicích dělící přepážky definitivně zmizí.
Pokud i vám mřížka vadí a nemůžete se dočkat, až se na ni na jaře vrhnete s nářadím a navždy se s ní rozloučíte, budete nemile překvapeni. Změna se totiž netýká stávajících automobilů, u těch si mřížku budete muset ponechat.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.