Boj mezi automobilkami začíná na nových a nových frontách. Nyní to vypadá tak, že "ještě více" se stane standardem minimálně u převodovek. Začal to Mercedes se sedmi stupni a nyní to pokračuje konkurence...
Není tak dávno doba, co standardem všech vozů bylo pět stupňů, přičemž automaty mívaly o jeden méně, podobně jako malá a levná auta v manuálech. Především kvůli dramatickému vývoji v ekologii a snaze spořit pohonné hmoty se ale i do malých aut prosadily manuální šestikvalty a i ty automatické dnes mají šest stupňů téměř standardně.
Právě ony dříve opomíjené automaty dnes táhnou tyto počty kupředu. Když před několika lety představil Mercedes svůj 7G-Tronic, lidé se ptali k čemu jim sedm stupňů bude.
Loni přišel Lexus s kvality osmi a měřítka se opět změnila. BMW nesmí zůstat pozadu a tak pro svoji novou generaci luxusní „sedmičky“ připravil taktéž osmikvalt.
Ten by měl přinést lepší využití motorového potenciálu, snížení spotřeby a zvýšení zážitků z jízdy. Oproti stávajícímu šestistupni je stejně velký a energeticky méně ztrátový. Ale kardinální otázka je - má to smysl?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.