Osm stupňů v BMW 7

Marek Litzman, 15. dubna 2008, 07:05 Google+

Boj mezi automobilkami začíná na nových a nových frontách. Nyní to vypadá tak, že "ještě více" se stane standardem minimálně u převodovek. Začal to Mercedes se sedmi stupni a nyní to pokračuje konkurence...

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
BMW

BMW | foto: BMW Group

Sdílejte článek

Není tak dávno doba, co standardem všech vozů bylo pět stupňů, přičemž automaty mívaly o jeden méně, podobně jako malá a levná auta v manuálech. Především kvůli dramatickému vývoji v ekologii a snaze spořit pohonné hmoty se ale i do malých aut prosadily manuální šestikvalty a i ty automatické dnes mají šest stupňů téměř standardně.

Právě ony dříve opomíjené automaty dnes táhnou tyto počty kupředu. Když před několika lety představil Mercedes svůj 7G-Tronic, lidé se ptali k čemu jim sedm stupňů bude.

Loni přišel Lexus s kvality osmi a měřítka se opět změnila. BMW nesmí zůstat pozadu a tak pro svoji novou generaci luxusní „sedmičky“ připravil taktéž osmikvalt.

Ten by měl přinést lepší využití motorového potenciálu, snížení spotřeby a zvýšení zážitků z jízdy. Oproti stávajícímu šestistupni je stejně velký a energeticky méně ztrátový. Ale kardinální otázka je - má to smysl?

Vytisknout

Diskuze: Osm stupňů v BMW 7

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Insignia

Opel Insignia - první polooficiální snímky

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud