Zákon stanovuje starším řidičům povinnost pravidelně absolvovat povinnou zdravotní prohlídku, která ověří jejich zdravotní způsobilost v řízení vozidla. Prohlídku mají povinnost absolvovat od 60 let a pak následně v 65, 68, 70 let a každý další druhý rok.
Ne každý řidič tuto povinnost dodržuje a následky porušení tohoto zákona mívají většinou tragické následky.
I když jsou starší lidé spíše svátečními řidiči, je stále dost případů, kdy s sebou jejich sváteční jízda nese vážné následky.
Tokijská policie se proti tomu snaží bránit vlastním způsobem. Odstartovala mediální kampaň, ve které vyzývají důchodce, aby sami odevzdali řidičský průkaz. Jako odměnu za to nabízí policie důchodcům řadu zvýhodnění a slev.
Tokio trápí stárnoucí populace a také nehodovost, kterou způsobují starší řidiči. Způsobem, jakým se s tím tokijská policie vypořádala, je mnohem uctivější než pokud by použila moc zákona.
V Evropě zatím nehodovost starších řidičů nedosahuje tak vysokých měřítek, ale možná se i zde dočkáme podobné mediální kampaně...
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.