Jedinečná verze víceúčelového kupé BMW X6, která byla minulý rok teprve jako koncept, doplní veleúspěšnou řadu X3 a X5 v červnu letošního roku na českém trhu.
Zajímavou kombinaci dvou odlišných typů automobilu na našem trhu moc neznáme a tak bude zajímavé sledovat jak se bude BMW dařit a jestli prodejností předčí své velmi úspěšné předchůdce X5 a X3. Po velmi pozitivních ohlasech konceptu představila letos v Ženevě automobilka BMW sériovou variantu X6, kterou si budeme moci objednat na českém trhu již toto léto. Jeho pohon všech kol bude mít poprvé Dynamic Performance Control – variabilní distribuci točivého momentu na zadní nápravě - která posune možnosti přenosu sil na vozovku zejména v zatáčkách a na kluzkém povrchu. Místa by měl být v modelu dostatek, přestože se nejedná o klasické SUV ale kombinaci sportovního kupé a terénního off roadu. Zavazadlový prostor poskytne v základu buď 570 nebo po sklopení zadních sedadel, která jsou od sebe dělena vysokou konzolí, 1450 litrů přepravního prostoru. Navíc konstrukce X6 je navržena tak aby zajistila maximální ochranu posádky, proto nepřekvapí vynikající výsledky nejrůznějších nárazových testů. Stejně jako ostatní modely řady X se BMW X6 vyznačuje tuhou karoserií, což zabezpečuje vysokou míru bezpečnosti. Standardní výbavou jsou čelní, boční a hlavové airbagy a stejně tak bezpečnostní pásy s přepínači a omezovači tahu. Co se týče motorových variant budou k dostání dvě dieselové a dvě benzinové varianty. Všechny motory budou spojeny s nově optimalizovanou šestistupňovou samočinnou převodovkou nabízející extrémně rychlé a účinné řazení. Standardem je elektronický volič převodovky a řadící páky umístěný pod volantem.
Motorové verze
BMW X6 xDrive 50i
BMW X6 xDrive 35i
BMW X6 xDrive 35d
BMW X6 xDrive 30d
Objem
4 395 cm3
2 979 cm3
2 993 cm3
2 993 cm3
Výkon
308kW/408k (5500-6000 ot./min.)
225kW/306k (5800-6200 ot./min.)
210kW/286k (4400 ot./min.)
173kW/235k (4000 ot./min.)
Kroutící moment
600 Nm (1750-4500 ot./min.)
400 Nm (1300-5000 ot./min.)
580 Nm (1750-2250 ot./min.)
520 Nm (2000-2750 ot./min.)
Zrychlení z 0-100 km/h
5,4 sec.
6,7 sec.
6,9 sec.
8,0 sec.
Max. rychlost
250 km/h
240 km/h
236 km/h
210 km/h
Spotřeba dle EU
12,5 l/100km
10,9 l/100km
8,3 l/100km
8,2 l/100km
Cena *)
-
1 650 000,- Kč
1 730 000,- Kč
1 620 000,- Kč
*) cena je pouze orientační, může se lišit dle prodejce vozů BMW
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.