Ke 150. výročí narození Rudolfa Diesela vyjde nová verze 4-válcového dieselového agregátu z dílny Mercedes-Benz, která předčí všechny dosavadní motorové verze ve srovnávacích testech kroutícího momentu, výkonu, emisí a hlavně spotřeby.
250 CDI
220 CDI
200 CDI
Počet válců
4
4
4
Ventilů na válci
4
4
4
Objem (ccm)
2143
2143
2143
Vrtání/zdvih (mm)
83.0/99.0
83.0/99.0
83.0/99.0
Kompresní poměr
16.2:1
16.2:1
16.2:1
Výkon (kW/hp)
150/204 při 4200 ot./min.
125/170 při 3200-4800 ot./min.
100/136 při 3000 -4600 ot./min.
Kroutící moment (Nm)
500 při 1600 - 1800 ot./min.
400 při 1400 - 2800 ot./min.
330 při 1600 - 2800 ot./min.*)
*) hodnoty pro automatickou převodovku
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.