Nové 4-válcové diesely od Mercedesu

Martin Juřička, 11. dubna 2008, 20:35 Google+

Ke 150. výročí narození Rudolfa Diesela vyjde nová verze 4-válcového dieselového agregátu z dílny Mercedes-Benz, která předčí všechny dosavadní motorové verze ve srovnávacích testech kroutícího momentu, výkonu, emisí a hlavně spotřeby.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Mercedes-Benz

Mercedes-Benz | foto: Mercedes-Benz

Sdílejte článek

Dieselový motor tak jak ho známe v současnosti z dílny Mercedesu je na špičkové úrovni. Proto udiví konstatování, že je pořád co zlepšovat a v německé továrně se zaměřili na variantu svého oblíbeného dieselového agregátu o objemu 2 143 ccm (v modelových řadách 250 CDI, 220 CDI a 200 CDI). Výkon vzroste u nejvyšší verze 250 CDI na úctyhodných 150 kW / 204 koňských sil, což je oproti původnímu výkonu zvýšení o 20 %. Kroutící moment vzroste o téměř 25 % oproti původním hodnotám. V praxi by to znamenalo zvýšení z 400 Nm na 500 Nm. Přestože že výkon vzrostl na výstupu o téměř 25 kW, nový 4-válcový diesel spaluje podstatně méně paliva než jeho předchůdce a to je sám o sobě velmi ekonomický motor.

Při vybavení třídy C pohonnou jednotkou nové generace, klesne spotřeba podle oficiálních zpráv u nejvyšší řady 250 CDI na 5,4 l / 100 km, což je o 0,5 l míň než u předchozí verze. Zrychlení z 0 na 100 km/h by měl motor dosáhnout za 7,7 sekundy. Z toho vyplývající zredukování CO2 emisí o 13 % je velmi příjemným zjištěním zejména pro ochránce přírody a nová dieselová jednotka vyhovuje budoucnosti v podobě emisních standardů EU5. Následující tabulka ukazuje technické parametry motorových verzí u kterých se bude nový motor dodávat.

 

 

250 CDI

220 CDI

200 CDI

Počet válců

4

4

4

Ventilů na válci

4

4

4

Objem (ccm)

2143

2143

2143

Vrtání/zdvih (mm)

83.0/99.0

83.0/99.0

83.0/99.0

Kompresní poměr

16.2:1

16.2:1

16.2:1

Výkon (kW/hp)

150/204 při 4200 ot./min.

125/170 při 3200-4800 ot./min.

100/136 při 3000 -4600 ot./min.

Kroutící moment (Nm)

500 při 1600 - 1800 ot./min.

400 při 1400 - 2800 ot./min.

330 při 1600 - 2800 ot./min.*)



*) hodnoty pro automatickou převodovku
Vytisknout

Diskuze: Nové 4-válcové diesely od Mercedesu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Toyota

Toyota, Daihatsu a FHI spojují své síly

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud