Ke 150. výročí narození Rudolfa Diesela vyjde nová verze 4-válcového dieselového agregátu z dílny Mercedes-Benz, která předčí všechny dosavadní motorové verze ve srovnávacích testech kroutícího momentu, výkonu, emisí a hlavně spotřeby.
250 CDI
220 CDI
200 CDI
Počet válců
4
4
4
Ventilů na válci
4
4
4
Objem (ccm)
2143
2143
2143
Vrtání/zdvih (mm)
83.0/99.0
83.0/99.0
83.0/99.0
Kompresní poměr
16.2:1
16.2:1
16.2:1
Výkon (kW/hp)
150/204 při 4200 ot./min.
125/170 při 3200-4800 ot./min.
100/136 při 3000 -4600 ot./min.
Kroutící moment (Nm)
500 při 1600 - 1800 ot./min.
400 při 1400 - 2800 ot./min.
330 při 1600 - 2800 ot./min.*)
*) hodnoty pro automatickou převodovku
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.