Téměř více než dvě třetiny respondentů (70 %) odpovědělo, že rozhodování při koupi nového automobilu je ovlivněno crash testem a bezpečností. Až na druhém místě je cena!
Crash testy jsou v dnešním automobilovém životě nedílnou součástí charakteristiky vozu od malé třídy až po luxusní off-roady nebo užitkové vozy. Počet hvězdiček přitom ukazuje, jak je automobil bezpečný pro posádku, pro chodce a také pro děti na zadních sedadlech. Čím vyšší počet hvězdiček u všech tří zmiňovaných parametrů, tím je automobil pro vás a pro vaše okolí v silničním provozu bezpečnější.
Co se týče všech procedur, které automobil podstupuje tak se jedná o náraz zepředu plochou, náraz ze strany plochou, náraz ze strany bodovým předmětem, ochrana dětí, ochrana chodců, poškození speciální figuríny, která simuluje lidské tělo při nárazu a posuzuje se eventuelní vznik všech možných zranění na krku, kloubech, hlavě, končetinách apod.
Více se o těchto testech dozvíte na adrese, která tyto testy popisuje a jsou na ní uvedeny i výsledky crash testů: http://www.euroncap.com/testprocedures.aspx. Velmi zajímavá je také adresa www.crashtest.cz, která je obdobou první adresy a je v češtině. Také na ní se dozvíte spoustu zajímavých výsledků ze světa crash testů poměrně širokého spektra automobilů.
Zdroj: EURONCAP, CRASHTEST.CZ
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.