Ředitelství silnic a dálnic ČR zahajuje další část projektu celkové přestavby silnice I/7 z Prahy do Chomutova směrem k německým hranicím. Konkrétně dnes byla zahájena výstavba čtypruhového ze stávajícího dvoupruhového úseku Bítozeves – Vysočany a výstavba mimoúrovňové křižovatky Vysočany.
Jde o jedny z nejvýznamnějších staveb na budoucí komunikaci R7, které by kromě jiného měly významně posílit velmi intenzivně využívané spojení mezi Prahou, Německem a dalšími státy Evropské unie.
Stavba na R7 Bítozeves – Vysočany je součástí projektu celkového zkapacitnění stávající dvoupruhové silnice I/7 na čtyřpruhovou rychlostní silnici R7. Hlavní silniční tah R7 Praha – Chomutov – hranice s Německem umožní po celkové přestavbě rychlé a především kapacitní spojení českého vnitrozemí s oblastí Chemnitz v Sasku a návazně s dalšími státy Evropské unie. „Od Prahy po Slaný je již čtyřpruhová komunikace R7 vybudována. V úseku od hranic Středočeského a Ústeckého kraje až po Pospoloprty byly v minulých letech na silnici I/7 vybudovány v polovičním čtyřpruhu obchvaty Panenského Týnce, Chlumčan, Loun a Postoloprt,“ vysvětluje k současnému stavu přestavby komunikace generální ředitel ŘSD ČR Alfred Brunclík. V souladu s usnesením vlády bude silnice I/7 od Slaného do Chomutova zkapacitněna na rychlostní silnici R7. Od Chomutova dál směrem po Horu svatého Šebestiána bude komunikace pokračovat jako dvoukruhová se stoupacími pruhy a pruhy pro klesání, neboť zde složité horské podmínky neumožňují výstavbu komunikace rychlostního (čtyřpruhového) stupně.
Jedním z nejdůležitějších důvodů přestavby silnice I/7 na rychlostní silnic R7 je zajištění dopravní obslužnosti průmyslových zón u Mostu, Loun a Postoloprt. Hlavní trasu Bítozeves – Vysočany tvoří 5,779 km dlouhý úsek přestavby silnice I/7 na čtyřpruh v souběhu se strategickou zónou Triangle. Na východě navazuje na připravovanou stavbu R7 Postoloprty – mimoúrovňová křižovatka Bítozeves, na západě na současně zahajovanou stavbu R7 - mimoúrovňová křižovatka Vysočany. V celé délce stavby je využívána trasa současné silnice I/7. Dochází zde ke směrovým a výškovým úpravám a k nezbytnému rozšíření na normovou kategorii, která se realizuje severním směrem od stávající I/7.
Uvažovaný postup výstavby proběhne za provozu. „Nejdříve bude postavena nová pravá polovina čtyřpruhu, následně na ní bude převeden provoz a pak bude dobudována levá polovina čtyřpruhu,“ doplňuje Alfred Brunclík. S uvedením celého úseku do plnohodnotného provozu se počítá v únoru 2009. R7 MÚK Vysočany – cena dle smlouvy bez daně – 243 699 271,4 Kč R7 MÚK Bitozeves – MÚK Vysočany – cena dle smlouvy bez daně – 649 913 326 Kč
Mgr. Martina Vápeníková tisková mluvčí ŘSD
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.