Víte od kdy se datuje výroba showcarů pouze pro účely automobilových výstav? Již od třicátých let minulého století. Jedním z prvních takových byl Ford Model 40 speedster. Právě tento unikátní kousek byl před pár dny předmětem dražby.
Tento vůz je unikátní hned několikrát. Mimo to, že šlo o jeden z prvních konceptů a má tak obrovskou historickou hodnotu, byl také navržen synem zakladatele automobilky Ford, Edselem Bryantem. Navíc je v perfektním stavu. To je dostatek dobrých důvodů pro to, aby za něj nový kupec zaplatil v přepočtu 26 milionů korun.
Model 40 speedster byl postaven roku 1934. Pod svoji na tu dobu unikátně tvarovanou kapotou měl vidlicový osmiválec o výkonu 75 koní. Jeho design, jak už tomu u konceptů bývá, předznamenal vzhled mnoha dalších modelů.
Jde o jeden z prvních vozů, které tvořilo designové centrum Fordu, přičemž do té doby dělali vzhled pouze inženýři. Vzal si ho do parády samotný syn zakladatele automobilky Edsel Bryant Ford.
Unikátní kousek stál několik desetiletí v garáži.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?