Víte od kdy se datuje výroba showcarů pouze pro účely automobilových výstav? Již od třicátých let minulého století. Jedním z prvních takových byl Ford Model 40 speedster. Právě tento unikátní kousek byl před pár dny předmětem dražby.
Tento vůz je unikátní hned několikrát. Mimo to, že šlo o jeden z prvních konceptů a má tak obrovskou historickou hodnotu, byl také navržen synem zakladatele automobilky Ford, Edselem Bryantem. Navíc je v perfektním stavu. To je dostatek dobrých důvodů pro to, aby za něj nový kupec zaplatil v přepočtu 26 milionů korun.
Model 40 speedster byl postaven roku 1934. Pod svoji na tu dobu unikátně tvarovanou kapotou měl vidlicový osmiválec o výkonu 75 koní. Jeho design, jak už tomu u konceptů bývá, předznamenal vzhled mnoha dalších modelů.
Jde o jeden z prvních vozů, které tvořilo designové centrum Fordu, přičemž do té doby dělali vzhled pouze inženýři. Vzal si ho do parády samotný syn zakladatele automobilky Edsel Bryant Ford.
Unikátní kousek stál několik desetiletí v garáži.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.