Od roku 2009 budou zrušeny nalepovací dálniční známky. Nálepky na našich vozidlech vystřídají elektronické viněty. Osobní auta tak budou hlídat mýtné brány.
Zrušením nalepovacích známek ušetří stát i řidiči. Stát je nebude muset tisknout a řidiči si je pouze dobijí, stejně jako kredit na mobilním telefonu. Navíc budou přenosné, takže vám postačí jedna známka i pro několik vozů.
Někteří řidiči se obávají o svůj řidičský průkaz, protože elektronické viněty mohou zmapovat pohyb vozidla, tzn. i jejich dopravní přestupky.
Ale ministerstvo dopravy řidiče ubezpečuje, že elektronické viněty budou anonymní a budou sloužit pouze k mapovaní intenzity dopravy, ne ke sledování řidičů.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.