Od roku 2009 budou zrušeny nalepovací dálniční známky. Nálepky na našich vozidlech vystřídají elektronické viněty. Osobní auta tak budou hlídat mýtné brány.
Zrušením nalepovacích známek ušetří stát i řidiči. Stát je nebude muset tisknout a řidiči si je pouze dobijí, stejně jako kredit na mobilním telefonu. Navíc budou přenosné, takže vám postačí jedna známka i pro několik vozů.
Někteří řidiči se obávají o svůj řidičský průkaz, protože elektronické viněty mohou zmapovat pohyb vozidla, tzn. i jejich dopravní přestupky.
Ale ministerstvo dopravy řidiče ubezpečuje, že elektronické viněty budou anonymní a budou sloužit pouze k mapovaní intenzity dopravy, ne ke sledování řidičů.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.