Máte některý z nových vozů, pro jejichž otevření stačí když máte klíček v kapse? Potom bedlivě čtěte, německým vědcům se podařilo hacknout tyto kódy, takže teoreticky mohou s vaším vozidlem bez okolků odjet.
Princip tohoto hacku není až tak složitý, avšak jeho provedení již složité je. Je jasné, že jakákoliv bezdrátová komunikace je zachytitelná. Problém byl v tom, že dosud nebylo možné tento kódovaný signál přeluštit a použít tak, aby si systém myslel, že jde o opravdový klíč.
Vědcům z univerzity v německém městě Ruhr se toto podařilo. Jednoduše nahrají kódovaný signál a speciálním způsobem detekují výrobní kód zařízení. Takzvanou analýzou bočních kanálů je možné změřit spotřebu zařízení a tím odhalit kódovací klíč. Z pochopitelných důvodů nebylo zveřejněno příliš podrobností.
Problémem také je to, že když už si systém bude myslet že jde o klíč, nebude problém jej překódovat a majitele tak zbavit možnosti odemčít. A nejde jen o vozidla, jde i o například dálkově ovládaná vrata garáž a vjezdů. Zařízení funguje až na vzdálenost 100 metrů.
Pro přenos a kódování signálu se používá systém KeeLoq. Vývojáři k celému případu řekli to, že všechno co jde vzduchem, je detekovatelné. Což tedy není žádná novina.
Otázkou je jak moc se máme začít bát. Dokud bude technologie v rukou vědců, strach míti netřeba. Dále se uvidí. Na druhou stranu, vývojáři vymyslí opět novou kódovací metodu a hackerům bude její překonání zase chvíli trvat. Jenže tak už to v dnešním „světě kompjůtrů“ chodí.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).