Ačkoliv poptávka po nových vozech v USA nadále klesá, v České republice jsme za ně v prvním čtvrtletí utratili více jak v roce 2007. Meziroční nárůst činil podle tajemníka Svazu dovozců automobilů Pavla Tunkla 9,7%, celkově bylo zaregistrováno 33 026 nových osobních automobilů.
Podobný trend panoval i v dalších segmentech. Za první tři měsíce vzrostl počet registrací ojetých vozů ze zahraničí za stejné období roku 2007 o 6,1%. Nejčastěji dováženou ojetinou je Ford, následuje Volkswagen a Škoda.
V případě nových motocyklů a skútrů došlo k nárůstu registrací o 19,1%, přičemž nejčastěji přihlašovaným výrobcem jednostopých strojů bylo Suzuki před Hondou a Yamahou.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.