Americká firma Saleen představila na autosalonu v New Yorku koncept nového menšího modelu, sporťáku, který se chce sice postavit pod vrcholný model S7, ale přesto hrdě a se ctí hájit tvrdě vydobyté renomé této značky.
Saleen S7 je jedním z nejrychlejších vozů světa. Přesto není až tolik známý. I tuto reputaci má šanci napravit koncept S5S, který má poměrně velkou šanci na výrobu. S méně než třetinovou cenou oproti vyššímu modelu kolem 185 tisíc dolarů (3 miliony korun) bude mít šanci atakovat mnohem známější značky z Itálie, tedy Lamborghini a Ferrari.
Pod kapotou by se měl usadit pětilitr o výkonu 650 koní, čímž konkurentům spolehlivě zavaří hlavu. V8 by měl celé auto dotlačit na stovku za pouhé 3,2 sekundy. Lví podíl na tom bude mít superlehká karoserie s aluminiovým rámem a skořepinou z karbonových vláken a kompozitů.
Země se dotýkají dvacetipalcové sudy o rozměrech 275/35 vepředu a 315/35 vzadu. V nich jsou brzdy o rozměru 15 palců, tedy o velikosti kol běžných menších vozů. Depresivní zjištění člověka, který jezdí na třínáctkách...
Saleen uspokojí i zelené hlavy, tedy ty nevojenské. Jeho obří motor totiž spaluje i směs E85.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.