Nejvýkonnější sériové provedení Volkswagenu Golf, model Golf 3,2 V6 R32, se proslavené německé tuningové společnosti Abt Sportsline zdá vhodným základem pro předvedení vlastních nápadů, jak má vypadat a jezdit výkonný vůz nižší střední třídy.
Tedy alespoň to tvrdí její majitel Hans-Jürgen Abt. Ten říká: "Golf R32 je již v sériovém provedení navržen jako supersportovní vůz. A zákazníci, kteří si tento model zakoupí, touží většinou po kompaktním voze s extrémním výkonem.". Golf R32 je tak vnímán jaké závodní vůz, oblečený do kabátu relativně běžného vozu nižší střední třídy, a vhodný pro každodenní ježdění.
Společnost Abt Sportslinepostavila tento výjimečný vůz na dynamická kola BR o průměru 19 palců, a podívala se také na výkon vidlicového šestiválce. Ten tak namísto sériového výkonu 250 koní (184kW) v provedení ABT R32 dává neuvěřitelných 370 koní (272kW). Tento obrovský nárůst výkonu celých 120 koní byl dosažen nejen modifikací motormanagementu, ale především instalací kompresorového kitu ABT, kombinovaného s vodou chlazeným mezichladičem plnicího vzduchu. Všechny díly a komponenty jsou navíc perfektně sladěny a inženýři společnosti Abt, sídlící v německém Kemptenu, tak dosáhli skvělých dynamických vlastností vozu.
Podívejme se parametry Golfu ABT R32 - ten zrychlí z 0 na 100km/h za pouhých 5,0 sekundy, což je o 1,2 sekundy rychlejší než u sériové verze Golfu R32. Maximální rychlost vozu je přes 270km/h.
Působivý je také projev vyladěného šestiválcového motoru V6 - ten má takřka lineární křivku průběhu točivého momentu a tak hladce zrychluje v jakýchkoliv otáčkách. Dejme ještě jednou slovo Hans-Jürgen Abtovi: "ABT Golf R32 nabízí spoustu zábavy nejen rovné dálnici, ale rovněž na zatáčkovitých okreskách. Je tomu tak díky skutečnosti, že naši inženýři z Kemptenu vybavili vůz nastavitelným sportovním podvozkem ABT, který je schopen sekundovat navýšenému výkonu 370 koní."
Zdroj: Abt Sportsline GmbH
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.