Nejvýkonnější sériové provedení Volkswagenu Golf, model Golf 3,2 V6 R32, se proslavené německé tuningové společnosti Abt Sportsline zdá vhodným základem pro předvedení vlastních nápadů, jak má vypadat a jezdit výkonný vůz nižší střední třídy.
Tedy alespoň to tvrdí její majitel Hans-Jürgen Abt. Ten říká: "Golf R32 je již v sériovém provedení navržen jako supersportovní vůz. A zákazníci, kteří si tento model zakoupí, touží většinou po kompaktním voze s extrémním výkonem.". Golf R32 je tak vnímán jaké závodní vůz, oblečený do kabátu relativně běžného vozu nižší střední třídy, a vhodný pro každodenní ježdění.
Společnost Abt Sportslinepostavila tento výjimečný vůz na dynamická kola BR o průměru 19 palců, a podívala se také na výkon vidlicového šestiválce. Ten tak namísto sériového výkonu 250 koní (184kW) v provedení ABT R32 dává neuvěřitelných 370 koní (272kW). Tento obrovský nárůst výkonu celých 120 koní byl dosažen nejen modifikací motormanagementu, ale především instalací kompresorového kitu ABT, kombinovaného s vodou chlazeným mezichladičem plnicího vzduchu. Všechny díly a komponenty jsou navíc perfektně sladěny a inženýři společnosti Abt, sídlící v německém Kemptenu, tak dosáhli skvělých dynamických vlastností vozu.
Podívejme se parametry Golfu ABT R32 - ten zrychlí z 0 na 100km/h za pouhých 5,0 sekundy, což je o 1,2 sekundy rychlejší než u sériové verze Golfu R32. Maximální rychlost vozu je přes 270km/h.
Působivý je také projev vyladěného šestiválcového motoru V6 - ten má takřka lineární křivku průběhu točivého momentu a tak hladce zrychluje v jakýchkoliv otáčkách. Dejme ještě jednou slovo Hans-Jürgen Abtovi: "ABT Golf R32 nabízí spoustu zábavy nejen rovné dálnici, ale rovněž na zatáčkovitých okreskách. Je tomu tak díky skutečnosti, že naši inženýři z Kemptenu vybavili vůz nastavitelným sportovním podvozkem ABT, který je schopen sekundovat navýšenému výkonu 370 koní."
Zdroj: Abt Sportsline GmbH
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.