Nejvýkonnější sériové provedení Volkswagenu Golf, model Golf 3,2 V6 R32, se proslavené německé tuningové společnosti Abt Sportsline zdá vhodným základem pro předvedení vlastních nápadů, jak má vypadat a jezdit výkonný vůz nižší střední třídy.
Tedy alespoň to tvrdí její majitel Hans-Jürgen Abt. Ten říká: "Golf R32 je již v sériovém provedení navržen jako supersportovní vůz. A zákazníci, kteří si tento model zakoupí, touží většinou po kompaktním voze s extrémním výkonem.". Golf R32 je tak vnímán jaké závodní vůz, oblečený do kabátu relativně běžného vozu nižší střední třídy, a vhodný pro každodenní ježdění.
Společnost Abt Sportslinepostavila tento výjimečný vůz na dynamická kola BR o průměru 19 palců, a podívala se také na výkon vidlicového šestiválce. Ten tak namísto sériového výkonu 250 koní (184kW) v provedení ABT R32 dává neuvěřitelných 370 koní (272kW). Tento obrovský nárůst výkonu celých 120 koní byl dosažen nejen modifikací motormanagementu, ale především instalací kompresorového kitu ABT, kombinovaného s vodou chlazeným mezichladičem plnicího vzduchu. Všechny díly a komponenty jsou navíc perfektně sladěny a inženýři společnosti Abt, sídlící v německém Kemptenu, tak dosáhli skvělých dynamických vlastností vozu.
Podívejme se parametry Golfu ABT R32 - ten zrychlí z 0 na 100km/h za pouhých 5,0 sekundy, což je o 1,2 sekundy rychlejší než u sériové verze Golfu R32. Maximální rychlost vozu je přes 270km/h.
Působivý je také projev vyladěného šestiválcového motoru V6 - ten má takřka lineární křivku průběhu točivého momentu a tak hladce zrychluje v jakýchkoliv otáčkách. Dejme ještě jednou slovo Hans-Jürgen Abtovi: "ABT Golf R32 nabízí spoustu zábavy nejen rovné dálnici, ale rovněž na zatáčkovitých okreskách. Je tomu tak díky skutečnosti, že naši inženýři z Kemptenu vybavili vůz nastavitelným sportovním podvozkem ABT, který je schopen sekundovat navýšenému výkonu 370 koní."
Zdroj: Abt Sportsline GmbH
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.