Teprve před několika dny jsme přinesli zprávu že BMW hodlá skoncovat s jediným dieselovým V8 v nabídce. Pravověrné automaniaky možná mnohem více zaskočí to, že automobilka chce utnout i velkoobjemové motory.
Byly to právě skvělé motory, které společně s perfektním naladěním podvozků zaručily značce M téměř nesmrtelnost. Nyní ale možná jedna éra končí.
Motory výkonných aut, jakými jsou M5 a M3 se stále zvětšují a je jasné, že v nějakém momentě je třeba říct dost. BMW to právě udělalo. Řeklo, že od velkých vysokootáčkových motorů přistoupí k přeplňování. Jde o poměrně logický krok, neboť menší přeplňované motory jsou při lehké noze schopny dosáhnout slušných spotřeb. A na to se teď přeci hraje.
Automobilka využije svých zkušeností s výborným třílitrovým twin-turbem o výkonu 306 koní. Údajně se nyní chce zaměřovat na výrobu především šestiválcových motorů. Zajímavé zjištění. Kdyby M5 přešlo od desetiválce k šestiválci...
Navíc to bylo právě BMW se svými atmosférami, které donutilo konkurenty od Audi a Mercedesu přejít od přeplňování k atmosférám. Bude zajímavé sledovat jak se konkurence zachová.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?