Teprve před několika dny jsme přinesli zprávu že BMW hodlá skoncovat s jediným dieselovým V8 v nabídce. Pravověrné automaniaky možná mnohem více zaskočí to, že automobilka chce utnout i velkoobjemové motory.
Byly to právě skvělé motory, které společně s perfektním naladěním podvozků zaručily značce M téměř nesmrtelnost. Nyní ale možná jedna éra končí.
Motory výkonných aut, jakými jsou M5 a M3 se stále zvětšují a je jasné, že v nějakém momentě je třeba říct dost. BMW to právě udělalo. Řeklo, že od velkých vysokootáčkových motorů přistoupí k přeplňování. Jde o poměrně logický krok, neboť menší přeplňované motory jsou při lehké noze schopny dosáhnout slušných spotřeb. A na to se teď přeci hraje.
Automobilka využije svých zkušeností s výborným třílitrovým twin-turbem o výkonu 306 koní. Údajně se nyní chce zaměřovat na výrobu především šestiválcových motorů. Zajímavé zjištění. Kdyby M5 přešlo od desetiválce k šestiválci...
Navíc to bylo právě BMW se svými atmosférami, které donutilo konkurenty od Audi a Mercedesu přejít od přeplňování k atmosférám. Bude zajímavé sledovat jak se konkurence zachová.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.