Teprve před několika dny jsme přinesli zprávu že BMW hodlá skoncovat s jediným dieselovým V8 v nabídce. Pravověrné automaniaky možná mnohem více zaskočí to, že automobilka chce utnout i velkoobjemové motory.
Byly to právě skvělé motory, které společně s perfektním naladěním podvozků zaručily značce M téměř nesmrtelnost. Nyní ale možná jedna éra končí.
Motory výkonných aut, jakými jsou M5 a M3 se stále zvětšují a je jasné, že v nějakém momentě je třeba říct dost. BMW to právě udělalo. Řeklo, že od velkých vysokootáčkových motorů přistoupí k přeplňování. Jde o poměrně logický krok, neboť menší přeplňované motory jsou při lehké noze schopny dosáhnout slušných spotřeb. A na to se teď přeci hraje.
Automobilka využije svých zkušeností s výborným třílitrovým twin-turbem o výkonu 306 koní. Údajně se nyní chce zaměřovat na výrobu především šestiválcových motorů. Zajímavé zjištění. Kdyby M5 přešlo od desetiválce k šestiválci...
Navíc to bylo právě BMW se svými atmosférami, které donutilo konkurenty od Audi a Mercedesu přejít od přeplňování k atmosférám. Bude zajímavé sledovat jak se konkurence zachová.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.