Kamiony před nehodou na D1 porušily rychlost

Martin Hájek, 27. března 2008, 17:46 Google+

Zasněžená vozovka a viditelnost menší než 100 metrů nezabránily, aby 79 % řidičů projíždějících v rychlém pruhu deset minut před hromadnou havárií na D1 dosahovalo rychlosti nad 110 km/h.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
ilustrační foto

ilustrační foto | foto: www.auto-news.cz | Mariusz Stankowski

Sdílejte článek

65 % nákladních vozidel jelo nad svůj povolený limit 80 km/h a hodinu před hromadnou havárií to bylo neuvěřitelných 98 % projíždějících kamionů nad povolenou rychlost. Tento zarážející výstup přinesla měřící zařízení ŘSD, která jsou týden po nehodě k dispozici.  

Ředitelství silnic a dálnic ČR má na dálnici D1 stabilně umístěné čtyři měřící stanice, které monitorují rychlost projíždějících vozidel. Jedna z těchto stanic zaznamenává data nedaleko místa čtvrteční hromadné havárie. Podle zjištění ŘSD projíždělo deset minut před nehodou na měřeném úseku 79 procent vozidel v rychlém pruhu a 39 procent vozidel v pomalém pruhu rychlostí nad 110 km/h. „Pokud vezmeme v potaz jaké byly povětrnostní podmínky a snížená viditelnost v ten moment na dálnici D1, pak se dá říci, že více než polovina řidičů hazardovala nejen se svým životem, ale i se životem všech dalších účastníků silničního provozu,“ říká mluvčí ŘSD Martina Vápeníková.

To, že řidiči riskovali, potvrzuje i další zjištěný údaj: 41 procent vozidel v rychlém pruhu a 21 procent vozidel v pomalém pruhu projížděla na měřeném úseku s rozestupem menším než 2 sekundy. „Bezpečnostní experti doporučují mnohem větší rozestup, než jsou 2 sekundy za dobrých povětrnostních podmínek. Čtvrteční počasí bylo několikanásobně horší, než jsou běžné standardy. Tomu měl odpovídat také rozestup mezi jednotlivými vozy a snížená rychlost ,“ doplňuje Martina Vápeníková.

Debaty o tom, kdo je v případě havárie na dálnici D1 odpovědný, doznávají po zveřejnění uvedených údajů mnohem jasnějších obrysů. Za povětrnostní situace a snížené viditelnosti, které panovaly na dálnici D1 před a v době nehody, není možné, aby se řidiči chovali tak, jak dokládají data měřících stanic ŘSD.

tisková zpráva ŘSD

Vytisknout

Diskuze: Kamiony před nehodou na D1 porušily rychlost

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

Honda 0 Series

Honda 0 Series je elektrická vesmírná loď. Japonci s novým elektromobilem mají vysoké ambice

reklama

Doporučujeme

Golf Variant

Nový Volkswagen Golf Variant 4Motion

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud