BMW již dříve avizovalo, že se do války s Audi o největší a nejsilnější diesel nezapojí. Nyní přichází možná trochu překvapivé tvrzení, že objemy naftu pálících motorů ještě dále klesnou. A s objemy půjde dolů i počet válců.
BMW v současnosti využívá jediný diesel s osmi válci do V. Je jím 4,4, který se objevuje v BMW 745d. Má výkon 340 koní a točivý moment 750 Nm.
Podle vyjádření automobilky to vypadá tak, že jeho produkce pomalu skončí. Další V8 diesel už se vyvíjet nebude a tento potichu odejde s tím, jak bude ukončena výroba modelů, ve kterých se motor používá. Vzhledem k tomu, že se používá pouze v sedmičkové řadě, která na podzim dostane nástupce...
Rozhodnutí automobilky je poměrně logické. Moderní technologie dokáží vyšponovat výkon poměrně vysoko a současné šestiválce tak mohou tento osmiválec nahradit. Vždyť třílitr používaný v 535d má výkon 272 koní a točivý moment 560 Nm.
Menší objem a trochu nižší výkon budou znamenat i znatelně nižší spotřebu a proto si lidé přeci diesely kupují především. Když všemu dopomůže i elektromotor hybridního modelu, bude výkon i tak více než dostatečný.
Zatím nepotvrzené zprávy říkají, že k podobnému kroku se chystá i Mercedes a to všechno v době, kdy Audi představilo velký V12 6,0 TDI a chystá se k modernizaci menšího V8 4,2 TDI. Časem uvidíme kdo měl pravdu a zda Audi svůj dvanáctiválec raději potichu stáhne jak to Volkswagen udělal se starším V10 5,0 TDI. Navíc když teď prosakují informace, že ani v R8 se slavná V12 neobjeví, bude nahrazena menší a lehčí modernizovanou V8 4,2
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).