BMW možná odpíská velké diesely

Marek Litzman, 27. března 2008, 07:02 Google+

BMW již dříve avizovalo, že se do války s Audi o největší a nejsilnější diesel nezapojí. Nyní přichází možná trochu překvapivé tvrzení, že objemy naftu pálících motorů ještě dále klesnou. A s objemy půjde dolů i počet válců.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
BMW

BMW | foto: BMW Group

Sdílejte článek

BMW v současnosti využívá jediný diesel s osmi válci do V. Je jím 4,4, který se objevuje v BMW 745d. Má výkon 340 koní a točivý moment 750 Nm.

Podle vyjádření automobilky to vypadá tak, že jeho produkce pomalu skončí. Další V8 diesel už se vyvíjet nebude a tento potichu odejde s tím, jak bude ukončena výroba modelů, ve kterých se motor používá. Vzhledem k tomu, že se používá pouze v sedmičkové řadě, která na podzim dostane nástupce...

Rozhodnutí automobilky je poměrně logické. Moderní technologie dokáží vyšponovat výkon poměrně vysoko a současné šestiválce tak mohou tento osmiválec nahradit. Vždyť třílitr používaný v 535d má výkon 272 koní a točivý moment 560 Nm.

Menší objem a trochu nižší výkon budou znamenat i znatelně nižší spotřebu a proto si lidé přeci diesely kupují především. Když všemu dopomůže i elektromotor hybridního modelu, bude výkon i tak více než dostatečný.

Zatím nepotvrzené zprávy říkají, že k podobnému kroku se chystá i Mercedes a to všechno v době, kdy Audi představilo velký V12 6,0 TDI a chystá se k modernizaci menšího V8 4,2 TDI. Časem uvidíme kdo měl pravdu a zda Audi svůj dvanáctiválec raději potichu stáhne jak to Volkswagen udělal se starším V10 5,0 TDI. Navíc když teď prosakují informace, že ani v R8 se slavná V12 neobjeví, bude nahrazena menší a lehčí modernizovanou V8 4,2

Vytisknout

Diskuze: BMW možná odpíská velké diesely

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

MiTo

VIDEO: Alfa Romeo Mi.To - známe ceny

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud