BMW již dříve avizovalo, že se do války s Audi o největší a nejsilnější diesel nezapojí. Nyní přichází možná trochu překvapivé tvrzení, že objemy naftu pálících motorů ještě dále klesnou. A s objemy půjde dolů i počet válců.
BMW v současnosti využívá jediný diesel s osmi válci do V. Je jím 4,4, který se objevuje v BMW 745d. Má výkon 340 koní a točivý moment 750 Nm.
Podle vyjádření automobilky to vypadá tak, že jeho produkce pomalu skončí. Další V8 diesel už se vyvíjet nebude a tento potichu odejde s tím, jak bude ukončena výroba modelů, ve kterých se motor používá. Vzhledem k tomu, že se používá pouze v sedmičkové řadě, která na podzim dostane nástupce...
Rozhodnutí automobilky je poměrně logické. Moderní technologie dokáží vyšponovat výkon poměrně vysoko a současné šestiválce tak mohou tento osmiválec nahradit. Vždyť třílitr používaný v 535d má výkon 272 koní a točivý moment 560 Nm.
Menší objem a trochu nižší výkon budou znamenat i znatelně nižší spotřebu a proto si lidé přeci diesely kupují především. Když všemu dopomůže i elektromotor hybridního modelu, bude výkon i tak více než dostatečný.
Zatím nepotvrzené zprávy říkají, že k podobnému kroku se chystá i Mercedes a to všechno v době, kdy Audi představilo velký V12 6,0 TDI a chystá se k modernizaci menšího V8 4,2 TDI. Časem uvidíme kdo měl pravdu a zda Audi svůj dvanáctiválec raději potichu stáhne jak to Volkswagen udělal se starším V10 5,0 TDI. Navíc když teď prosakují informace, že ani v R8 se slavná V12 neobjeví, bude nahrazena menší a lehčí modernizovanou V8 4,2
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.