BMW již dříve avizovalo, že se do války s Audi o největší a nejsilnější diesel nezapojí. Nyní přichází možná trochu překvapivé tvrzení, že objemy naftu pálících motorů ještě dále klesnou. A s objemy půjde dolů i počet válců.
BMW v současnosti využívá jediný diesel s osmi válci do V. Je jím 4,4, který se objevuje v BMW 745d. Má výkon 340 koní a točivý moment 750 Nm.
Podle vyjádření automobilky to vypadá tak, že jeho produkce pomalu skončí. Další V8 diesel už se vyvíjet nebude a tento potichu odejde s tím, jak bude ukončena výroba modelů, ve kterých se motor používá. Vzhledem k tomu, že se používá pouze v sedmičkové řadě, která na podzim dostane nástupce...
Rozhodnutí automobilky je poměrně logické. Moderní technologie dokáží vyšponovat výkon poměrně vysoko a současné šestiválce tak mohou tento osmiválec nahradit. Vždyť třílitr používaný v 535d má výkon 272 koní a točivý moment 560 Nm.
Menší objem a trochu nižší výkon budou znamenat i znatelně nižší spotřebu a proto si lidé přeci diesely kupují především. Když všemu dopomůže i elektromotor hybridního modelu, bude výkon i tak více než dostatečný.
Zatím nepotvrzené zprávy říkají, že k podobnému kroku se chystá i Mercedes a to všechno v době, kdy Audi představilo velký V12 6,0 TDI a chystá se k modernizaci menšího V8 4,2 TDI. Časem uvidíme kdo měl pravdu a zda Audi svůj dvanáctiválec raději potichu stáhne jak to Volkswagen udělal se starším V10 5,0 TDI. Navíc když teď prosakují informace, že ani v R8 se slavná V12 neobjeví, bude nahrazena menší a lehčí modernizovanou V8 4,2
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.