Klasické BMW z 80 let je nesmazatelnou součástí automobilové historie. Dlouholetý šéf designového oddělení mnichovské automobilky Claus Luthe se proslavil i prací pro jiné známé výrobce. Zemřel ve věku 75 let.
Přední částí legendárního Fiatu 500 nebo NSU Ro 80 vešel ve známost automobilového průmyslu a pokud vlastníte první Volkswagen Polo nebo druhou generaci Audi 100, pak vězte, že otcem těchto automobilů byl také on.
Od roku 1976 působil v čele designérů BMW. Byl to právě on, kdo vytvořil BMW označené E 32, druhé BMW 5 nebo legendární trojkové BMW E30 a E36. V popředí se udržel až do roku 1990, kdy odstoupil po rodinné tragédii. Luthe tehdy čelil obvinění, že v hádce smrtelně zranil svého drogově závislého syna.
Dál už pro BMW pracoval pouze externě. Náhradu hledali těžko a trvalo jim to několik let než Lutheův pomyslný trůn obsadil nový designér Chris Bangle.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.