Když dostane nějaký běžný člověk nový vůz, občejně nestojí za to o takové události psát. Když však dostane nový vůz Leonid Stadnyk, nejvyšší člověk na celém širém světě, je z toho hned zajímavá zpráva.
Jste-li trochu vyššího vzrůstu, možná si umíte alespoň částečně představit jaké problémy může mít opravdu vysoký člověk. Leonid Stadnyk ve své rodné Ukrajině dorostl do neskutečné velikosti 2,58 metru a stal se nejvyšším mužem zeměkoule. Maminka ho asi dobře krmila.
Sám obr má v životě řadu problémů od nízkých stropů, přes nedostatek oblečení ve správné velikosti a malých postelí až po malá auta. Jsou vozy, do kterých se nevlezou ani dvoumetroví „dlouháni“. Co má potom dělat tento čahoun?
Vzhledem k tomu, že se nikdy nevlezl za volant, nemá řidičský průkaz, ale díky prezidentovi Juščenkovi má šanci jezdit v relativním komfortu. Nechal pro něj totiž vyrobit speciální vůz pro dlouhány.
Sám Stadnyk řekl, že zatím bude potřebovat řidiče, ale i to se pokusí co nejdříve napravit.
Řekl bych, že adekvátním sezením by bylo zadní sedadlo, ale jak vidno, Leonida se podařilo nacpat dopředu. Vozítkem je Chevy Tacuma, který upravili inženýři továrny ZAZ. Mám takový pocit, že vysoký muž si auto spíše obléká...
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.