byli všichni řidiči, kteří se v předchozím týdnu přimíchali do hromadné dopravní nehody na dálnic D1. A jejich smůla nemá konce.
Některé z nich čeká složité dohadování s pojišťovnou, kdo zaplatí škodu na vozidle. Dokazování viníka při hromadné dopravní nehodě je totiž vždy obtížné a při tak neobvyklém počtu havarovaných vozidel, jako tomu bylo na D1, bude situace o to složitější.
V tak velkém množství havarovaných vozů bylo velmi těžké zajistit všechny důkazy, které jsou právě pro pojišťovnu rozhodující. Často se přitom stává, že viníkem hromadné dopravní nehody je jen jeden řidič. V takovém případě je pak vinna jednoznačná.
Jenže nelze vyloučit také druhou variantu, kdy je viník zároveň obětí. Řidič narazí do vozidla před sebou a následně do něj narazí další řidič. Poškozený předek vozidla je tak jeho vinnou, ale rozbitý zadek vozidla by mu už mohla teoreticky pojišťovna uhradit.
A tady má řidič smůlu. Vozidlo je posuzováno před nehodou tzn. kdy už má poškozený předek, takže pojišťovna přispěje na opravu zadní části automobilu podstatně méně než kdyby bylo auto v pořádku.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.