byli všichni řidiči, kteří se v předchozím týdnu přimíchali do hromadné dopravní nehody na dálnic D1. A jejich smůla nemá konce.
Některé z nich čeká složité dohadování s pojišťovnou, kdo zaplatí škodu na vozidle. Dokazování viníka při hromadné dopravní nehodě je totiž vždy obtížné a při tak neobvyklém počtu havarovaných vozidel, jako tomu bylo na D1, bude situace o to složitější.
V tak velkém množství havarovaných vozů bylo velmi těžké zajistit všechny důkazy, které jsou právě pro pojišťovnu rozhodující. Často se přitom stává, že viníkem hromadné dopravní nehody je jen jeden řidič. V takovém případě je pak vinna jednoznačná.
Jenže nelze vyloučit také druhou variantu, kdy je viník zároveň obětí. Řidič narazí do vozidla před sebou a následně do něj narazí další řidič. Poškozený předek vozidla je tak jeho vinnou, ale rozbitý zadek vozidla by mu už mohla teoreticky pojišťovna uhradit.
A tady má řidič smůlu. Vozidlo je posuzováno před nehodou tzn. kdy už má poškozený předek, takže pojišťovna přispěje na opravu zadní části automobilu podstatně méně než kdyby bylo auto v pořádku.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.