Zatímco na domácích silnicích jsou někteří řidiči jako beránci, v zahraničí se z nich stávají v mnoha případech doslova piráti silnic. A proč by také ne? Za hranicemi jejich státu je jen těžko lze postihnout za dopravní přestupky.
Jízda na červenou, překročení rychlosti nebo dokonce alkohol v krvi, to vše může zahraničním řidičů snadno projít. Jak je to možné? Problém je v jejich zahraniční poznávací značce. Domácí policie ji postihnout nemůže a jejich se to zase nedozví.
Zatím bylo možné potrestat řidiče jen z některých států EU, které přijaly dohodu. Česká republika mezi ně nepatří. Nyní ale bude vše jinak. Evropská komise schválila plán zavedení evropské informační sítě, prostřednictvím které se budou policisté v celé EU navzájem informovat.
A bylo už načase. Zahraniční řidiči kupříkladu představují 15% z celkového počtu těch, kteří v loňském roce překročili povolenou rychlost.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.