Golf R32 je nejsilnějším v modelové řadě Golfu a jako takový je poměrně prestižním a oblíbeným cílem úprav. Šestiválec se zajímavou konstrukcí VR6 na další zvyšování výkonu rozhodně má dostatečný potenciál.
Úpravci rádi upravují vrcholné modely. Pravděpodobně to není jejich denní chleba a větší část příjmů půjde z malých úprav mainstreamových modelů,ale právě specialitky dělají každé značce to správné jméno. Proto vidíme upravených Golfů GTI podobný počet jako upravených Golfů R32, ačkoliv prodeje jsou úplně jinde.
Společnost ABT je každému tunerovi dobře známá. Není to žádné béčko a umí. Do ruky dostali právě Golf R32, šroubovák a kompresor.
Motor dostal plnění kompresorem, díky čemuž jeho výkon vyletěl na 370 koní, o 120 víc než má série. Podvozek klesl o několik milimetrů a my doufáme, že nejen pod váhou kompresoru.
Maximální rychlost je na golfa velmi slušná, 270 km/h a na stovku to zvládne za 5 sekund.
Nová je i řídící jednotka a další potřebné zbytečnosti, podobně jako 19palcová litá kola.
Tato hračka má jednu výhodu. Takovou sílu v takovém voze opravdu nikdo nečeká. Pohon všech kol zaručí výborný odpich ze semaforů a zraky kolemjdoucích, kolemstojících, kolemsedících a kolemležících budou jen přecházet.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.